Aktuality -> Analýzy - 10. 6. 2019

Průzkum: Jak české SMB firmy pořizují software a řeší správu IT

SMBPodle aktuálního průzkumu společnosti GFI Software mezi českými a slovenskými SMB společnostmi více než 80 % firem preferuje trvalé softwarové licence. Nicméně trápí je náklady na správu licencí, aktualizaci software i výše počátečních investic. Proto lze očekávat, že do budoucna poroste podíl využití softwarového předplatného, které představuje komfortnější variantu využívání podnikových aplikací.



Z průzkumu také vyplynulo, že velká většina SMB firem svěřuje starost o svou infrastrukturu do rukou externích poskytovatelů služeb. 86 % SMB společností využívá služeb externího IT administrátora.

„S postupnou digitalizací podnikatelských aktivit také přibývá počet klíčových aplikací, které v SMB firmách zajišťují obchodní kontinuitu. Již téměř polovina lokálních SMB firem provozuje více než 10 aplikací, mezi kterými přibývá také počet řešení IT bezpečnosti. Správa více aplikací a starost o jejich pravidelné licencování je stále častěji nad síly interních pracovníků,“ komentuje výsledky průzkumu Zdeněk Bínek zodpovědný za prodej řešení GFI Software v ČR a na Slovensku.

Softwarové aplikace u SMB firem

Klíčová zjištění průzkumu: 

  • České a slovenské SMB podniky preferují trvalé softwarové licence (83 %), jednoleté předplatné upřednostňuje 11 % respondentů a 6 % víceleté předplatné.
  • 54 % SMB firem provozuje méně než 10 softwarových aplikací, mezi 10 a 25 aplikacemi má 40 % podniků, 6 % firem provozuje více než 25 aplikací.
  • Nejvíce zákazníky v souvislosti s vlastnictvím licencí zatěžuje pořizovací cena (74 %), starost o pravidelné aktualizace (34 %) a správa licencí (31 %)
  • Pouze 11 % SMB zákazníků má vlastní IT oddělení a/nebo využívá vlastního IT administrátora (17 %), celých 86 % SMB firem se spoléhá na služby externího IT administrátora či poskytovatele služeb.

 
  

- PR -

Od papíru k AI:

Digitální transformace certifikované výroby


Certifikovaných provozů přibývá. Především těch, které jsou auditovány na plnění některé z norem managementu kvality (QMS) nebo systémů environmentálního managementu (EMS). V zájmu udržení certifikace jsou čím dál více aplikovány systémy sběru, propojování a vyhodnocování dat ze senzorů strojů. To, co poněkud vázne, je využití výsledků vyhodnocení těchto dat při operativním řízení výroby. Zde uvedený příklad poodkrývá cestu, kterou musela ujít středně velká výrobní společnost zabývající se výrobou konstrukčních plastů.

  

- PR -

Nový stavební zákon mění pravidla i v energetice

Technodat nabízí připravené řešení


Od 1. července 2024 nabyl účinnosti nový stavební zákon 283/2021 Sb. a s ním i nová vyhláška o dokumentaci staveb č. 131/2024 Sb. Tato legislativní změna se přímo dotýká oblasti přenosu a distribuce elektrické energie jakožto tzv. vyhrazených staveb. Projektová dokumentace energetických staveb nyní musí odpovídat nové standardizované struktuře, být zpracována plně digitálně a v předepsaných formátech připravených pro elektronické podání. To klade vysoké nároky nejen na projektanty a dodavatele, ale i na vlastníky a provozovatele staveb.