facebook
Aktuality -> Analýzy - 1. 3. 2019 12:42

Propojování bankovních účtů nás zatím moc neláká

klient, bankaJak vypadá náš bankovní trh rok po zavedení evropské směrnice PSD2, která umožnila propojovat bankovní účty mezi sebou? Používají Češi své bankovní účty odděleně, nebo se je snaží zapojit do celkové "osobní finanční strategie"?



Podle průzkumu technologické společnosti Cleverlance má třetina Čechů běžné účty u dvou, nebo více bank. Přesto, že už je více než rok možné si účty propojovat mezi sebou, dvě třetiny Čechů o této možnosti dosud vůbec nevědí. Propojení více účtů v jediném přístupu (mobilní aplikaci nebo v internetovém bankovnictví) tak využívá pouze necelých 6 % respondentů.

Od poloviny ledna 2018 platí evropská směrnice PSD2, která bankám nařizuje zpřístupnit svá API k elektronickému bankovnictví. Otevřené API umožňují agregování přístupů do bankovních účtů (různých bank) na jediné místo. Klienti tak mohou z jediné aplikace ovládat účty více bank. Přesto, že má podle průzkumu 33,5 % Čechů své účty u dvou, nebo více bank, zavedení této směrnice zaregistrovalo jen 18,8 % lidí.

První multibankovní aplikací na trhu, která umožnila nahlížení do více bankovních účtů, byl v červenci roku 2018 Richee od banky Creditas. Další podobnou je například aplikace Spendee. Podle průzkumu využívá v současné době služeb multibankingu 5,6 % respondentů. Nejvýraznější věkovou skupinou jsou lidé do 29 let, mezi kterými je to dokonce 17,4 %.

“S působností směrnice PSD2 je nepřímo spjatý i vznikající fenomén “bank bez kamenných poboček”. Z průzkumu nám vyplynulo, že lidé důvěřují více bankám, které kamenné pobočky mají. Současně by ale velká část dotázaných ocenila různé přidružené služby, se kterými přicházejí právě noví poskytovatelé, kteří už kamenné pobočky často vůbec nemají. V budoucnosti bude tedy hybatelem ten, kdo přijde jako první s nějakým opravdu atraktivním modelem zákaznicky zajímavé služby.” řekl k výsledkům průzkumu Jiří Voldán z Cleverlance.

Podle průzkumu by Češi nejvíce ocenili jako další finanční službu ovládanou přímo ze svého bankovnictví cestovní pojištění (24,8 % dotázaných), jako druhé v pořadí životní pojištění (13,3 %) a třetím nejatraktivnějším by pak byla možnost ovládání investic (11 %).


 
  

- Inzerce -

Ochrana proti výpadku napájení u velmi důležitých provozů

CyberPowerDatacentrum je zvláštním druhem provozu, který sice nic nevyrábí, ale stará se zákazníkům o data a dodává jim výpočetní výkon pomocí virtuálních strojů. Z toho je jasné, že byť krátkodobý výpadek zde může mít kolosální důsledky nejen pro provozovatele datacentra, ale i pro jeho zákazníky. Provozovatel si nemůže dovolit, byť jen krátkodobý, výpadek poskytovaných služeb. Napájení tedy musí splňovat požadavek 24/7.

  

- Inzerce -

Parfumerie Douglas sází na automatizované zpracování přijatých faktur

DouglasMaloobchodní řetězec parfumerií Douglas automatizuje příjem faktur od dodavatelů s využitím řešení Orion Invoice Flow, které zpracovává 99 % faktur strojově. Na jejich formátu přitom nezáleží. Doklad může přijít poštou, e-mailem jako soubor PDF nebo také jako strukturovaná elektronická data.

Časopis IT Systems / Odborná příloha Kalendář akcí
Pomáháme firmám růst
RSS kanál