Aktuality -> Analýzy - 17. 9. 2014

Prodeje x86 serverů v tuzemsku dál klesají

Trh x86 serverů v České republice klesá již čtyři období v řadě. Přestože česká ekonomika zažívá v posledních obdobích mírný růst, prodeje serverů jdou opačným směrem a v druhém kvartálu letošního roku poklesly o 4,2 %. Vyplývá to z pravidelné zprávy analytické společnosti IDC.



Podle Petra Švagrovského, analytika IDC CEMA, byl pokles trhu důsledkem nedostatku velkých IT projektů v zemi a také postupného přechodu společností na cloudové technologie, kdy koncoví uživatelé využívají online služeb namísto nakupování vlastního hardwaru. I přesto nejsou analytici ohledně dalšího vývoje trhu pesimističtí, především díky těmto faktorům:

  • Společnosti budou migrovat na novější verze operačních systémů,
  • ve čtvrtém kvartálu letošního roku bude realizován významný projekt superpočítače při Technické univerzitě Ostrava,
  • české centrální autority předpokládají růst HDP a celková nálada společností obchodovat je pozitivní.

Z pohledu počtu dodaných x86 serverů je v České republice lídrem společnost HP, která trhu dominuje s 45% podílem. Druhý je Dell s třetinovým podílem a s odstupem je potom třetí Abacus.



Podíly tří největších dodavatelů x86 serverů na českém trhu v 2Q 2014 (z pohledu počtu dodaných kusů). Zdroj: IDC


 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.