Aktuality -> Analýzy - 26. 3. 2014

Prodeje počítačů loni padaly dvouciferným tempem

Gartner zveřejnil statistiky pro Českou republiku

laptop.jpgSpolečnost Gartner zveřejnila výsledky prodejů PC na českém trhu v roce 2013. Podle analytiků došlo k poklesu o 13,3% a prodalo se něco málo přes milion zařízení, z čehož stolní počítače představovaly 36% a notebooky 64%.

„Stejně jako v řadě ostatních evropských zemí, propad prodejů postihl významněji segment notebooků (-15,8%) než segment desktopů (- 8,2 %). Poptávka po noteboocích je podle již delší dobu negativně ovlivňována přesunem zájmu spotřebitelů k tabletům a smartphonům,“ uvedla Annette Jump, ředitelka výzkumu agentury Gartner.

Zájem o konvertibilní/detachable notebooky (tedy zařízení spojující možnosti notebooku a tabletu „v jednom“) je podle analytiků na českém trhu zatím nízký z důvodu vysoké ceny a omezené dostupnosti v maloobchodní síti. Lze nicméně předpokládat, že obě dvě bariéry budou v roce 2014 pomalu mizet a spotřebitelská poptávka po těchto zařízeních poroste.

Z pohledu výrobců došlo v České republice ke změně na čele pomyslného žebříčku. Lenovo v roce 2013 překonalo svými prodeji HP a stalo se lídrem trhu, třetí pozici drží Acer. Úspěch Lenova byl založen především na prodejích mobilních PC (každý čtvrtý prodaný notebook měl jeho značku). HP naopak těží ze silné pozice v segmentu desktopů pro podnikové užití.



-ld-

 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.