facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 26. 3. 2014

Prodeje počítačů loni padaly dvouciferným tempem

Gartner zveřejnil statistiky pro Českou republiku

laptop.jpgSpolečnost Gartner zveřejnila výsledky prodejů PC na českém trhu v roce 2013. Podle analytiků došlo k poklesu o 13,3% a prodalo se něco málo přes milion zařízení, z čehož stolní počítače představovaly 36% a notebooky 64%.

„Stejně jako v řadě ostatních evropských zemí, propad prodejů postihl významněji segment notebooků (-15,8%) než segment desktopů (- 8,2 %). Poptávka po noteboocích je podle již delší dobu negativně ovlivňována přesunem zájmu spotřebitelů k tabletům a smartphonům,“ uvedla Annette Jump, ředitelka výzkumu agentury Gartner.

Zájem o konvertibilní/detachable notebooky (tedy zařízení spojující možnosti notebooku a tabletu „v jednom“) je podle analytiků na českém trhu zatím nízký z důvodu vysoké ceny a omezené dostupnosti v maloobchodní síti. Lze nicméně předpokládat, že obě dvě bariéry budou v roce 2014 pomalu mizet a spotřebitelská poptávka po těchto zařízeních poroste.

Z pohledu výrobců došlo v České republice ke změně na čele pomyslného žebříčku. Lenovo v roce 2013 překonalo svými prodeji HP a stalo se lídrem trhu, třetí pozici drží Acer. Úspěch Lenova byl založen především na prodejích mobilních PC (každý čtvrtý prodaný notebook měl jeho značku). HP naopak těží ze silné pozice v segmentu desktopů pro podnikové užití.



-ld-

 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.