Aktuality -> Analýzy - 1. 4. 2014

Prodeje PC, tabletů, ultramobilních zařízení a mobilů zpomalují

moneyUSD.jpgPodle analytiků společnosti Gartner vzroste v letošním roce trh s osobními počítači, tablety, ultramobilními zařízeními a mobilními telefony o 6.9% oproti roku 2013. Trh zpomaluje a kromě ceny budou v rozhodování spotřebitelů hrát stále důležitější roli charakteristické rysy jako velikost displeje, portabilita nebo konektivita.

S tím, jak se světový trh stává saturovanějším, bude také pokračovat tlak na marže a výrobci budou nuceni se poohlédnout po jiných cestách, jak se s tím vypořádat. Pokračující pád cen na trhu je neodvratitelný a zákazníky začínají více zajímat další vlastnosti zařízení. Například nový uživatelé tabletů se zajímají o zařízení s obrazovkou o menší úhlopříčce a větší portabilitou. Uživatele, kteří již s tablety mají zkušenosti, naopak zajímá lepší konektivita.



Na celosvětovém trhu mají největší podíl mobilní telefony. V roce 2014 by měl podle analytiků tento segment růst o 4,9 %, a to především díky poptávce po nižší třídě prémiových zařízení. Na trhu s tablety je očekáván růst o 38,6 % s tím, že jeho výkonnost bude hnána především poptávkou v zemích mimo Severní Ameriku. Poptávka po osobních počítačích podle odhadů v roce 2014 klesne meziročně o 6,6 %.

(red)

 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.