facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 1. 4. 2014

Prodeje PC, tabletů, ultramobilních zařízení a mobilů zpomalují

moneyUSD.jpgPodle analytiků společnosti Gartner vzroste v letošním roce trh s osobními počítači, tablety, ultramobilními zařízeními a mobilními telefony o 6.9% oproti roku 2013. Trh zpomaluje a kromě ceny budou v rozhodování spotřebitelů hrát stále důležitější roli charakteristické rysy jako velikost displeje, portabilita nebo konektivita.

S tím, jak se světový trh stává saturovanějším, bude také pokračovat tlak na marže a výrobci budou nuceni se poohlédnout po jiných cestách, jak se s tím vypořádat. Pokračující pád cen na trhu je neodvratitelný a zákazníky začínají více zajímat další vlastnosti zařízení. Například nový uživatelé tabletů se zajímají o zařízení s obrazovkou o menší úhlopříčce a větší portabilitou. Uživatele, kteří již s tablety mají zkušenosti, naopak zajímá lepší konektivita.



Na celosvětovém trhu mají největší podíl mobilní telefony. V roce 2014 by měl podle analytiků tento segment růst o 4,9 %, a to především díky poptávce po nižší třídě prémiových zařízení. Na trhu s tablety je očekáván růst o 38,6 % s tím, že jeho výkonnost bude hnána především poptávkou v zemích mimo Severní Ameriku. Poptávka po osobních počítačích podle odhadů v roce 2014 klesne meziročně o 6,6 %.

(red)

 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.