- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (77)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (33)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (70)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
ERP systémy
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
| ||
Prodeje mobilů klesají u nás i ve světě
Podle dat společnosti Gartner klesly prodeje chytrých telefonů ve druhém čtvrtletí meziročně ve světě o 1,7 %, u nás pak dokonce o 6,2 %. Celosvětově bylo prodáno koncovým uživatelům bezmála 368 milionů chytrých telefonů. Jedinými velkými zeměmi, kde prodeje chytrých telefonů ve druhém čtvrtletí 2019 rostly, jsou Čína a Brazílie. V regionu střední a východní Evropy klesaly ve druhém čtvrtletí meziročně všechny sledované trhy.

„Poptávka po telefonech nejvyšší kategorie slábne rychleji než po modelech střední a nižší třídy,“ vysvětluje ředitel výzkumu Gartner Anshul Gupta. „Ve snaze podpořit výměnu telefonu nabízejí výrobci špičkové funkce jako vícečetné fotoaparáty či bezrámečkové displeje a baterie s velkou kapacitou nejen v nejdražších telefonech, ale i v modelech nižších cenových tříd.“
Z pěti největších globálních výrobců se dařilo především Huawei a Samsungu – společnosti ve druhém čtvrtletí zaznamenaly nárůst prodejů o 16,5 % respektive 3,8 %. V případě Huawei se tak stalo navzdory omezením a embargům oznámeným během druhého čtvrtletí, což vedlo k prudkému poklesu prodejů přístrojů této značky – po ohlášení odkladu embarga se ovšem prodejní výsledky Huawei opět zlepšily. Společnosti se také podařilo vykompenzovat ztráty na globálních trzích posílením své značky na domácím čínském trhu, kde meziročně rostla o 31 %.
Naopak prodeje iPhone dál meziročně klesají, byť pomalejším tempem než v prvním čtvrtletí. Ve druhém Apple prodal lehce přes 38 milionů přístrojů, což přestavuje meziroční pokles o 13,8 %. „Majitelé starších modelů nemají důvod přecházet na novější modely, které nabízejí jen drobná vylepšení,“ říká Anshul Gupta. „Apple dosáhl tržního bodu zlomu a obchodně se více zaměřil na služby, které v letošním prvním čtvrtletí představovaly plných 21 % obratu společnosti.“
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce










