- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Prodeje mobilů klesají u nás i ve světě
Podle dat společnosti Gartner klesly prodeje chytrých telefonů ve druhém čtvrtletí meziročně ve světě o 1,7 %, u nás pak dokonce o 6,2 %. Celosvětově bylo prodáno koncovým uživatelům bezmála 368 milionů chytrých telefonů. Jedinými velkými zeměmi, kde prodeje chytrých telefonů ve druhém čtvrtletí 2019 rostly, jsou Čína a Brazílie. V regionu střední a východní Evropy klesaly ve druhém čtvrtletí meziročně všechny sledované trhy.


„Poptávka po telefonech nejvyšší kategorie slábne rychleji než po modelech střední a nižší třídy,“ vysvětluje ředitel výzkumu Gartner Anshul Gupta. „Ve snaze podpořit výměnu telefonu nabízejí výrobci špičkové funkce jako vícečetné fotoaparáty či bezrámečkové displeje a baterie s velkou kapacitou nejen v nejdražších telefonech, ale i v modelech nižších cenových tříd.“
Z pěti největších globálních výrobců se dařilo především Huawei a Samsungu – společnosti ve druhém čtvrtletí zaznamenaly nárůst prodejů o 16,5 % respektive 3,8 %. V případě Huawei se tak stalo navzdory omezením a embargům oznámeným během druhého čtvrtletí, což vedlo k prudkému poklesu prodejů přístrojů této značky – po ohlášení odkladu embarga se ovšem prodejní výsledky Huawei opět zlepšily. Společnosti se také podařilo vykompenzovat ztráty na globálních trzích posílením své značky na domácím čínském trhu, kde meziročně rostla o 31 %.

Naopak prodeje iPhone dál meziročně klesají, byť pomalejším tempem než v prvním čtvrtletí. Ve druhém Apple prodal lehce přes 38 milionů přístrojů, což přestavuje meziroční pokles o 13,8 %. „Majitelé starších modelů nemají důvod přecházet na novější modely, které nabízejí jen drobná vylepšení,“ říká Anshul Gupta. „Apple dosáhl tržního bodu zlomu a obchodně se více zaměřil na služby, které v letošním prvním čtvrtletí představovaly plných 21 % obratu společnosti.“
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |