Aktuality -> Analýzy - 26. 3. 2007

Prodej PC v roce 2007 podle Gartnera

GartnerPC2007_713.jpgV letošním roce se podle analytiků společnosti Gartner prodá 255,7 milionů PC (10,5% nárůst oproti roku 2006), přičemž příjmy z prodeje by měly dosáhnout 213,7 miliard USD (4,6% nárůst v porovnání s rokem 2006). Největší možnosti dodavatelům poskytnou nové, stále se vyvíjející trhy a mobilní PC. Situace na trhu se očekává stabilní, malý vliv na prodejnost by mohly mít nové Windows Vista, pokud přesvědčí svými vlastnostmi koncové spotřebitele a malé firmy ke koupi nového PC.

Právě Microsoft přesvědčoval partnery, že nový OS podpoří stagnující trh s PC a podpoří prodej nových počítačů. Podle analytiků však bude záležet na tom, do jaké míry se bude tento OS líbit spotřebitelům. A z hlediska prodejů jde hlavně o malé a střední podniky, které musí být v prvé řadě přesvědčené o výhodách a nových vlastnostech tohoto OS, aby si kvůli němu koupily nové PC. Analytici předpokládají, že poměrně atraktivní vlastnosti OS Vista nejsou dostatečně přitažlivé, aby si uživatelé nový OS jednoduše museli koupit s novým PC. Proto nákupní horečka nových PC kvůli Windows Vista nevznikne. Malý nárůst nastane jen díky tomu, že mnoho uživatelů a malých či středních podniků odkládalo výměnu starých PC za nové v očekávání nového OS Microsoftu.
I když OS Vista nesplnil slibovaná očekávání v krátkodobém horizontu, z dlouhodobého hlediska je zřejmé, že s novými PC se bude prodávat dobře. Podle analytiků bude těžké najít nové PC s Windows XP. To přirozeným způsobem urychlí přijímání Windows Vista mezi spotřebiteli a malými či středními podniky.
Prakticky žádný vliv nebudou mít Windows Vista na větší společnosti. Pro velké podniky je totiž důležité, aby byl nový OS důkladně otestovaný a byly na něm odzkoušené existující aplikace před nasazením ve velkém rozsahu. Gartner očekává, že velké podniky odloží nasazení tohoto OS až do polovice příštího roku. Očekává se, že tehdy začne i nový cyklus výměny starých PC za nové.

 
  

- PR -

Když chytrý teploměr ohrozí celý sklad

Jaká jsou bezpečnostní rizika moderní logistiky?


Moderní logistika dnes stojí na digitálních datech a automatizovaných procesech, ať už jde o sledování skladových teplot, monitoring zásilek nebo sdílení informací s partnery. Větší přehled a rychlost sice šetří čas i náklady, ale čím více systémů spolu komunikuje, tím větší je riziko, že do nich zasáhne něco nečekaného. Jak zajistit, aby digitalizace zůstala přínosem a nestala se slabým místem celé firmy?

  

- PR -

Specializovaná vyhledávací řešení překonávají generativní AI

V kontextu neutuchajícího zájmu o generativní AI se nás zákazníci často ptají: "Co nabídnete oproti AI?" Správá otázka ovšem zní: Co vlastně mohou generativní AI řešení nabídnout oproti specializovaným vyhledávacím systémům pro firemní data?