facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 28. 4. 2022 - Ing. Lukáš Grásgruber

Pro české i slovenské firmy je prioritou zabezpečení e-mailu

Podle průzkumu společnost GFI Software, provedeného mezi jejími partnery v ČR a na Sloven­sku, je nejdůležitější částí zabez­pečení IT ochrana elektronické pošty. Phishingové e-maily jsou totiž nejčastější formou kyberne­tického útoku, s nímž se oslove­né firmy setkávají. Průzkum provedený v dubnu 2022 rovněž konstatuje, že vedle souboru technických nástrojů jsou jednou z nejúčinnějších aktivit pravidelná školení uživatelů.



Marie Baranová„Elektronická pošta je dlouhodobě kanálem, přes který směřuje nejvíce kybernetických útoků,“ řekla Marie Baranová, sales manažer pro řešení GFI Software v České republice a na Slovensku ve společnosti ZEBRA SYS­TEMS. „Proto je důležité chránit e-mailový provoz s pomocí vícevrstvého zabezpečení nejen na koncových zařízeních, ale již na poštovním serveru s pomocí antivirových, antispamových a anti-phishingových filtrů. A vedle toho neustále vzdělávat uživatele o nově vzniklých formách e-mailových útoků.“

V prostředí SMB podnikání patří firemní e-maily mezi kritické informace a poštovní servery a aplikace jsou zpravidla nejdůležitější IT infrastrukturou, protože jejich výpadek v podstatě zastaví obchodní provoz – bez ohledu na odvětví a typ organizace. Přesto řada organizací zabezpečení elektronické pošty podceňuje, což je mj. vidět na úspěšnosti phishingových e-mailů, které v současnosti představují nejvyužívanější formu kybernetických útoků.

K nejzajímavějším statistikám průzkumu patří:

  • Z celkového pohledu na kybernetická rizika se IT prodejci nej­častěji setkávají s phishingovými útoky (74 %), ran­som­warem (45 %) a využíváním softwarových zranitelností (37 %).
  • 84 % českých a slovenských IT prodejců uvedlo, že ochrana elektronické pošty je pro jejich SMB zákazníky nejdůležitější částí IT zabezpečení, 62 % uvedlo ochranu koncových zařízení a 30 % ochranu hesel.
  • V případě e-mailových útoků čelí podle prodejců jejich zákazníci nejčastěji spamům (84 %), phishingovým e-mailům (71 %) a e-mailům s podvrženými adresami (47 %).
  • Nejúčinnější ochranou jsou antiviry na poštovním serveru (podle 68 % respondentů), školení uživatelů (65 %) a antispamové filtry (59 %).

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?