Aktuality -> IT Projekty - 6. 6. 2019

Přízeň fanoušků je vrtkavá a s tím musí počítat i platforma webu

AC SpartaSpolečnost České Radiokomunikace (CRA) se pochlubila zajímavou referencí, když vytvořila pro fotbalový klub AC Sparta Praha na míru službu, která je schopna zvládnout nárazovou vysokou návštěvnost klubového webu. Služba kombinuje cloudové služby CRA Media Cloud Infrastructure a CRA Business Cloud.



Web fotbalového klubu AC Sparta Praha eviduje velké výkyvy návštěvnosti. V případě, že klub zveřejňuje informace, které jsou pro jejich fanoušky zajímavé (oznámení o přestupech, výměna trenérů, prodej vstupenek na atraktivní zápasy apod.), případně přenáší přátelská utkání klubu, návštěvnost webu během několika minut stonásobně narůstá.

Běžně využívaná infrastruktura neumí tyto nárazové výkyvy zpracovat, a proto zde CRA uplatnilo svoji cloudovou službu CRA Media Cloud Infrastructure, která je vhodná pro náročné webové aplikace s proměnlivou potřebou výkonu. Na druhou stranu je ale škálovatelnost podpořena službou CRA Business Cloud pro části systému, které nelze škálovat. Služba je tak vytvořena bez nutnosti přeprogramovat „necloudové“ části systému.

Sparta uvedené řešení využívá od ledna 2019: „Nová strategie klubové digitální komunikace klade velký důraz na webové stránky. Obsah je nyní primárně komunikován skrze web sparta.cz a tato platforma tak musí být z důvodu různorodosti komunikace připravena na mnohem širší využití. Především přímé videopřenosy přípravných utkání A týmu představují vysoké nároky na webové servery. Tyto přenosy, které jsou v mezisezonních přestávkách nově vysílány unikátně jen na klubovém webu, vyžadují vysokou flexibilitu serverů, jíž původní řešení nenaplňovalo. Klubový web navštíví denně v průměru 7 000 unikátních uživatelů, tato hodnota ale rychle narůstá v případě důležitých klubových sdělení nebo v případě videopřenosu. Zájem fanoušků znamená extrémní zátěž na platformu, kterou nelze vždy dopředu očekávat. Během několika minut tak přichází na web až 5 000 uživatelů, kteří očekávají bezproblémový chod celé platformy,“ uvádí Kamil Veselý, ředitel marketingové komunikace AC Sparta Praha.


 
  

- PR -

MawisUtility: 15 let digitální podpory stavebního řízení

Získat stavební povolení v České republice znamená projít řadou kroků, jejichž součástí je i vyjádření správců dopravní a technické infrastruktury k existenci jejich sítí na území plánované stavby. Tento proces je pro stavebníky často složitý, časově náročný a administrativně zatěžující. Již více než 15 let zde ale existuje digitální nástroj, který tento krok výrazně usnadňuje – služba MawisUtility.

  

- PR -

3Dfindit – chytré vyhledávání 3D modelů

a sestav pro moderní firmy


Máte v databázi tisíce 3D dílů a stále dokola řešíte problém, že potřebný díl nemůžete najít? Vznikají vám duplicitní soubory, které komplikují práci i správu dat? Právě na tyto výzvy reaguje 3Dfindit – pokročilý systém pro vyhledávání 3D dat na základě geometrické podobnosti a dalších inteligentních filtrů. Tato platforma, vyvíjená společností CADENAS, pomáhá konstruktérům, inženýrům i nákupčím rychle najít správné 3D CAD modely, čímž výrazně šetří čas, snižuje náklady a zvyšuje efektivitu firemních procesů.