facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 6. 6. 2019

Přízeň fanoušků je vrtkavá a s tím musí počítat i platforma webu

AC SpartaSpolečnost České Radiokomunikace (CRA) se pochlubila zajímavou referencí, když vytvořila pro fotbalový klub AC Sparta Praha na míru službu, která je schopna zvládnout nárazovou vysokou návštěvnost klubového webu. Služba kombinuje cloudové služby CRA Media Cloud Infrastructure a CRA Business Cloud.



Web fotbalového klubu AC Sparta Praha eviduje velké výkyvy návštěvnosti. V případě, že klub zveřejňuje informace, které jsou pro jejich fanoušky zajímavé (oznámení o přestupech, výměna trenérů, prodej vstupenek na atraktivní zápasy apod.), případně přenáší přátelská utkání klubu, návštěvnost webu během několika minut stonásobně narůstá.

Běžně využívaná infrastruktura neumí tyto nárazové výkyvy zpracovat, a proto zde CRA uplatnilo svoji cloudovou službu CRA Media Cloud Infrastructure, která je vhodná pro náročné webové aplikace s proměnlivou potřebou výkonu. Na druhou stranu je ale škálovatelnost podpořena službou CRA Business Cloud pro části systému, které nelze škálovat. Služba je tak vytvořena bez nutnosti přeprogramovat „necloudové“ části systému.

Sparta uvedené řešení využívá od ledna 2019: „Nová strategie klubové digitální komunikace klade velký důraz na webové stránky. Obsah je nyní primárně komunikován skrze web sparta.cz a tato platforma tak musí být z důvodu různorodosti komunikace připravena na mnohem širší využití. Především přímé videopřenosy přípravných utkání A týmu představují vysoké nároky na webové servery. Tyto přenosy, které jsou v mezisezonních přestávkách nově vysílány unikátně jen na klubovém webu, vyžadují vysokou flexibilitu serverů, jíž původní řešení nenaplňovalo. Klubový web navštíví denně v průměru 7 000 unikátních uživatelů, tato hodnota ale rychle narůstá v případě důležitých klubových sdělení nebo v případě videopřenosu. Zájem fanoušků znamená extrémní zátěž na platformu, kterou nelze vždy dopředu očekávat. Během několika minut tak přichází na web až 5 000 uživatelů, kteří očekávají bezproblémový chod celé platformy,“ uvádí Kamil Veselý, ředitel marketingové komunikace AC Sparta Praha.


 
  

- PR -

Modernizace IS je příležitost přehodnotit způsob práce

IT Systems 4/2025V aktuálním vydání IT Systems bych chtěl upozornit především na přílohu věnovanou kybernetické bezpečnosti. Jde o problematiku, které se věnujeme prakticky v každém vydání. Neustále se totiž vyvíjí a rozšiřuje. Tematická příloha Cyber Security je příležitostí podívat se podrobněji, jakým kybernetickým hrozbám dnes musíme čelit a jak se před nimi můžeme chránit. Kromě kybernetické bezpečnosti jsme se zaměřili také na digitalizaci průmyslu.

  

- PR -

Transformace bankovnictví a pojišťovnictví v éře umělé inteligence

Umělá inteligence se stala hy­ba­te­lem digitální revoluce ve finančním sektoru. Přináší bezprecedentní možnosti automatizace, personalizace služeb a optimalizace rizik. Přestože potenciál AI je enormní, jen malá část bank má připravenou komplexní strategii pro její implementaci.