facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 31. 8. 2017

Přínosy e-govermentu v praxi, o kotlíkové dotace lze žádat i bez front

GordicObyvatelé Karlovarského kraje mohli včera jako první v republice využít formuláře Portálu občana k podávání online žádostí o tzv. kotlíkové dotace z Operačního programu Životní prostředí. Díky řešení zvolenému krajským úřadem si tak ušetřili čas, který by jinak strávili v mnohahodinových frontách, které se tvoří v jiných krajích. Jde o ukázkový příklad přínosů digitalizace veřejné správy v praxi. Škoda, že zatím jen na úrovni jednoho kraje.



Největším problémem při udělování atraktivních dotací je v posledních měsících samotné fyzické podávání žádosti. Velký zájem o příspěvky na pořízení nových kotlů ze strany krajských úřadů v předchozích případech znamenal, že se začaly u příslušných úřadů tvořit fronty zájemců, v nichž lidé trávili dny i noci. Situaci mnohdy ještě vyostřilo doručování žádostí prostřednictvím kurýrů, kteří často celou frontu předběhli.

e-government

Tomu se rozhodl předejít Karlovarský kraj a zpřístupnil podávání žádostí elektronickou cestou prostřednictvím Portálu občana společnosti Gordic. Lidé si mohli svou žádost v klidu ještě před spuštěním příjmu žádostí vyplnit a na dotačním portálu kraje využít možnost předregistrace. Příjem online žádostí pak byl zahájen 30. srpna ve 14:00. Jen za první hodinu se ho zúčastnilo přes 300 žadatelů, z toho za první vteřinu 60. Systém transparentně zajistil jejich pořadí.

„Jsme rádi, že náš Portál občana obstál v této zatěžkávací zkoušce a ulehčil občanům podání žádosti elektronickou cestou,“ uvedl Vladimír Přech, marketingový ředitel společnosti Gordic. „Je vždy potěšující vidět, že naše technologie ve spolupráci s klientem šetří občanům čas a náklady. Naše aplikace je připravena jak na online řešení životních situací, tak například na úhrady poplatků, proto věřím, že podobných elektronických služeb bude přibývat.“

e-government

K hladkému průběhu příjmu žádostí přispěly i zátěžové testy, které probíhaly od 26. července 2017. Ty odhalily problémy, které by mohly nastat při vyplňování a hromadném podávání žádostí online. Celkem se jich před spuštěním muselo odladit kolem čtyřiceti.

Portál občana

Použité IT řešení s názvem Portál občana umožňuje občanům a institucím vyřizovat si své záležitosti pohodlně z prostředí domova nebo kanceláře přes počítač, notebook nebo mobil. Představuje základ pro poskytování elektronických služeb města občanům s možností autorizace. Města či kraje ho v současné době využívají jako nástroj pro řešení životních situací prostřednictvím formulářů nebo pro správu pohledávek.


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?