- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Přínosy e-govermentu v praxi, o kotlíkové dotace lze žádat i bez front
Obyvatelé Karlovarského kraje mohli včera jako první v republice využít formuláře Portálu občana k podávání online žádostí o tzv. kotlíkové dotace z Operačního programu Životní prostředí. Díky řešení zvolenému krajským úřadem si tak ušetřili čas, který by jinak strávili v mnohahodinových frontách, které se tvoří v jiných krajích. Jde o ukázkový příklad přínosů digitalizace veřejné správy v praxi. Škoda, že zatím jen na úrovni jednoho kraje.


Největším problémem při udělování atraktivních dotací je v posledních měsících samotné fyzické podávání žádosti. Velký zájem o příspěvky na pořízení nových kotlů ze strany krajských úřadů v předchozích případech znamenal, že se začaly u příslušných úřadů tvořit fronty zájemců, v nichž lidé trávili dny i noci. Situaci mnohdy ještě vyostřilo doručování žádostí prostřednictvím kurýrů, kteří často celou frontu předběhli.
Tomu se rozhodl předejít Karlovarský kraj a zpřístupnil podávání žádostí elektronickou cestou prostřednictvím Portálu občana společnosti Gordic. Lidé si mohli svou žádost v klidu ještě před spuštěním příjmu žádostí vyplnit a na dotačním portálu kraje využít možnost předregistrace. Příjem online žádostí pak byl zahájen 30. srpna ve 14:00. Jen za první hodinu se ho zúčastnilo přes 300 žadatelů, z toho za první vteřinu 60. Systém transparentně zajistil jejich pořadí.
„Jsme rádi, že náš Portál občana obstál v této zatěžkávací zkoušce a ulehčil občanům podání žádosti elektronickou cestou,“ uvedl Vladimír Přech, marketingový ředitel společnosti Gordic. „Je vždy potěšující vidět, že naše technologie ve spolupráci s klientem šetří občanům čas a náklady. Naše aplikace je připravena jak na online řešení životních situací, tak například na úhrady poplatků, proto věřím, že podobných elektronických služeb bude přibývat.“
K hladkému průběhu příjmu žádostí přispěly i zátěžové testy, které probíhaly od 26. července 2017. Ty odhalily problémy, které by mohly nastat při vyplňování a hromadném podávání žádostí online. Celkem se jich před spuštěním muselo odladit kolem čtyřiceti.
Portál občana
Použité IT řešení s názvem Portál občana umožňuje občanům a institucím vyřizovat si své záležitosti pohodlně z prostředí domova nebo kanceláře přes počítač, notebook nebo mobil. Představuje základ pro poskytování elektronických služeb města občanům s možností autorizace. Města či kraje ho v současné době využívají jako nástroj pro řešení životních situací prostřednictvím formulářů nebo pro správu pohledávek.
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |