- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Přínosy cloudu - očekávání versus realita
Nová zpráva společnosti Accenture nazvaná „Přínosy cloudu: Očekávání versus realita” naznačuje, že je migrace do cloudu mnohem složitější, než se očekávalo, hlavně co se týče efektivity. Vyplývá to z průzkumu mezi 200 IT odborníky z velkých firem po celém světě. Překážkami jsou podle nich především ohrožení bezpečnosti a složitost obchodních i operačních změn. Většině firem přinesla migrace do cloudu jen část očekávaných efektů, přesto je úroveň spokojenosti vysoká – přes 90 %.


Naprostá většina firem uvádí, že přechod do cloudu přinesl určitou úroveň žádoucích efektů, celková úroveň spokojenosti v průměru přesahuje 90 %. Pouze jedna třetina firem ale hlásí, že zcela dosáhla očekávaných výsledků napříč čtyřmi kategoriemi - nákladů (34 %), rychlosti (36 %), fungování byznysu (35 %) a úrovně služeb (34 %).

„U většiny nových technologií se jejich přínosy projeví až časem. Stejně tak i zde se projevuje tzv. křivka učení, kterou ovlivňuje mnoho proměnných a překážek. Pozvednout cloudový program na další úroveň není něco, co by se dalo udělat přes noc,“ řekl k výsledkům průzkumu Kishore Durg z Accenture a dodal: „Pokud IT oddělení nedovede prezentovat přímé obchodní výsledky migrace do cloudu, riskuje, že už nebude tak důležité, a naopak vzroste důležitost nově vznikajících obchodních funkcí jako je CDO (chief data officer), které umějí lépe využít cloudové technologie a umožnit tak rapidní inovace.“

Jako nejčastější překážky respondenti uváděli: ohrožení bezpečnosti a souladu s předpisy (uvedlo 65 % respondentů), složitost obchodních a organizačních změn (55 %), starší infrastrukturu a/ nebo chaos při používání (43 %) a nedostatek cloudových dovedností ve firmě (42 %).
Zpráva uvádí, že pro překonání dovednostních překážek by se týmy IT mohly poohlédnout po poskytovatelích služeb, kteří budou řídit fungování cloudových služeb jejich jménem. 87 % dotázaných manažerů uvedlo, že by uvažovali o použití řízených cloudových služeb, přičemž největší procento respondentů řeklo, že přístup ke správným dovednostem vidí jako největší přínos, což nepatrně „předstihlo“ i nižší náklady.

Cloudový model, který organizace využívají, má vliv na jejich schopnost generovat očekávané výsledky. Společnosti, které používají výhradně soukromý cloud, mají z hlediska očekávaných výsledků tendenci zaostávat za podniky, které používají veřejný cloud nebo hybridní modely (28 % versus 42 % a 38 %). Uživatelé soukromého cloudu (private cloud) se obecně potýkají s více problémy, přičemž největším problémem je dosahování žádoucích úspor nákladů a zlepšení úrovně služeb. Více než polovina uživatelů veřejného cloudu (public cloud) (54 %) přitom uvádí, že dosáhla svých cílů ohledně úspor nákladů, ale pouhých 28 % zaznamenalo očekávané přínosy v rychlosti uvedení na trh.
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |