- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (37)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (63)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | ||
Přínosy cloudu - očekávání versus realita
Nová zpráva společnosti Accenture nazvaná „Přínosy cloudu: Očekávání versus realita” naznačuje, že je migrace do cloudu mnohem složitější, než se očekávalo, hlavně co se týče efektivity. Vyplývá to z průzkumu mezi 200 IT odborníky z velkých firem po celém světě. Překážkami jsou podle nich především ohrožení bezpečnosti a složitost obchodních i operačních změn. Většině firem přinesla migrace do cloudu jen část očekávaných efektů, přesto je úroveň spokojenosti vysoká – přes 90 %.
Naprostá většina firem uvádí, že přechod do cloudu přinesl určitou úroveň žádoucích efektů, celková úroveň spokojenosti v průměru přesahuje 90 %. Pouze jedna třetina firem ale hlásí, že zcela dosáhla očekávaných výsledků napříč čtyřmi kategoriemi - nákladů (34 %), rychlosti (36 %), fungování byznysu (35 %) a úrovně služeb (34 %).
„U většiny nových technologií se jejich přínosy projeví až časem. Stejně tak i zde se projevuje tzv. křivka učení, kterou ovlivňuje mnoho proměnných a překážek. Pozvednout cloudový program na další úroveň není něco, co by se dalo udělat přes noc,“ řekl k výsledkům průzkumu Kishore Durg z Accenture a dodal: „Pokud IT oddělení nedovede prezentovat přímé obchodní výsledky migrace do cloudu, riskuje, že už nebude tak důležité, a naopak vzroste důležitost nově vznikajících obchodních funkcí jako je CDO (chief data officer), které umějí lépe využít cloudové technologie a umožnit tak rapidní inovace.“
Jako nejčastější překážky respondenti uváděli: ohrožení bezpečnosti a souladu s předpisy (uvedlo 65 % respondentů), složitost obchodních a organizačních změn (55 %), starší infrastrukturu a/ nebo chaos při používání (43 %) a nedostatek cloudových dovedností ve firmě (42 %).
Zpráva uvádí, že pro překonání dovednostních překážek by se týmy IT mohly poohlédnout po poskytovatelích služeb, kteří budou řídit fungování cloudových služeb jejich jménem. 87 % dotázaných manažerů uvedlo, že by uvažovali o použití řízených cloudových služeb, přičemž největší procento respondentů řeklo, že přístup ke správným dovednostem vidí jako největší přínos, což nepatrně „předstihlo“ i nižší náklady.
Cloudový model, který organizace využívají, má vliv na jejich schopnost generovat očekávané výsledky. Společnosti, které používají výhradně soukromý cloud, mají z hlediska očekávaných výsledků tendenci zaostávat za podniky, které používají veřejný cloud nebo hybridní modely (28 % versus 42 % a 38 %). Uživatelé soukromého cloudu (private cloud) se obecně potýkají s více problémy, přičemž největším problémem je dosahování žádoucích úspor nákladů a zlepšení úrovně služeb. Více než polovina uživatelů veřejného cloudu (public cloud) (54 %) přitom uvádí, že dosáhla svých cílů ohledně úspor nákladů, ale pouhých 28 % zaznamenalo očekávané přínosy v rychlosti uvedení na trh.
leden - 2025 | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Formulář pro přidání akce
29.1. | Webinář: Efektivní řízení zákaznických vztahů: CRM... |
20.2. | Co jsou to ty DMSka |
9.4. | Digital Trust |
10.4. | Konference ALVAO Inspiration Day 2025 |