facebook
Aktuality -> Analýzy - 5. 7. 2019 9:28

Přínosy cloudu - očekávání versus realita

Přínosy clouduNová zpráva společnosti Accenture nazvaná „Přínosy cloudu: Očekávání versus realita” naznačuje, že je migrace do cloudu mnohem složitější, než se očekávalo, hlavně co se týče efektivity. Vyplývá to z průzkumu mezi 200 IT odborníky z velkých firem po celém světě. Překážkami jsou podle nich především ohrožení bezpečnosti a složitost obchodních i operačních změn. Většině firem přinesla migrace do cloudu jen část očekávaných efektů, přesto je úroveň spokojenosti vysoká – přes 90 %.



Naprostá většina firem uvádí, že přechod do cloudu přinesl určitou úroveň žádoucích efektů, celková úroveň spokojenosti v průměru přesahuje 90 %. Pouze jedna třetina firem ale hlásí, že zcela dosáhla očekávaných výsledků napříč čtyřmi kategoriemi - nákladů (34 %), rychlosti (36 %), fungování byznysu (35 %) a úrovně služeb (34 %).

Přínosy cloudu

„U většiny nových technologií se jejich přínosy projeví až časem. Stejně tak i zde se projevuje tzv. křivka učení, kterou ovlivňuje mnoho proměnných a překážek. Pozvednout cloudový program na další úroveň není něco, co by se dalo udělat přes noc,“ řekl k výsledkům průzkumu Kishore Durg z Accenture a dodal: „Pokud IT oddělení nedovede prezentovat přímé obchodní výsledky migrace do cloudu, riskuje, že už nebude tak důležité, a naopak vzroste důležitost nově vznikajících obchodních funkcí jako je CDO (chief data officer), které umějí lépe využít cloudové technologie a umožnit tak rapidní inovace.“

Přínosy cloudu


Jako nejčastější překážky respondenti uváděli: ohrožení bezpečnosti a souladu s předpisy (uvedlo 65 % respondentů), složitost obchodních a organizačních změn (55 %), starší infrastrukturu a/ nebo chaos při používání (43 %) a nedostatek cloudových dovedností ve firmě (42 %).

Zpráva uvádí, že pro překonání dovednostních překážek by se týmy IT mohly poohlédnout po poskytovatelích služeb, kteří budou řídit fungování cloudových služeb jejich jménem. 87 % dotázaných manažerů uvedlo, že by uvažovali o použití řízených cloudových služeb, přičemž největší procento respondentů řeklo, že přístup ke správným dovednostem vidí jako největší přínos, což nepatrně „předstihlo“ i nižší náklady.

Přínosy cloudu


Cloudový model, který organizace využívají, má vliv na jejich schopnost generovat očekávané výsledky. Společnosti, které používají výhradně soukromý cloud, mají z hlediska očekávaných výsledků tendenci zaostávat za podniky, které používají veřejný cloud nebo hybridní modely (28 % versus 42 % a 38 %). Uživatelé soukromého cloudu (private cloud) se obecně potýkají s více problémy, přičemž největším problémem je dosahování žádoucích úspor nákladů a zlepšení úrovně služeb. Více než polovina uživatelů veřejného cloudu (public cloud) (54 %) přitom uvádí, že dosáhla svých cílů ohledně úspor nákladů, ale pouhých 28 % zaznamenalo očekávané přínosy v rychlosti uvedení na trh.


 
  

- Inzerce -

Připravované rozšíření IS DUNA

Till DUNAV časopisu IT Systems a příloze Small Business Solutions obvykle publikujeme podnikatelské příběhy našich uživatelů. I tentokrát tomu nemělo být jinak. Ale při diskusi nad novým článkem na téma informační systém pro malé a střední podniky se objevily celkem zásadní otázky: „Máme skutečně podnikový informační systém?“ „Poskytujeme našim zákazníkům důležité informace a pomáháme jim řídit jejich podnikové procesy?“

  

- Inzerce -

Správa věcných břemen

Sykora Data CenterProblematika správy věcných břemen je dnes (i z důvodů změn legislativy) stále palčivějším problémem všech provozovatelů distribučních, telekomunikačních či jiných sítí, a to i kvůli složitosti celého procesu zřízení věcných břemen. Ex-post řešení pro již provozované sítě je pak často ještě problematičtější, neboť v organizacích většinou neexistuje jakákoli integrace mezi dokumentací sítě a dokumentací vypořádání majetkoprávních vztahů.