facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Podnikové aplikace a služby - 17. 9. 2020 - Lukáš Erben, Jan Lipšanský

Představujeme nový informační systém Helios Nephrite

HELIOSSpolečnost Asseco Solutions představila nový informační systém Helios Nephrite pro velké podniky a organizace. Systém, který do budoucna nahradí Helios Green, bude více orientován na podporu procesního řízení a automatizaci včetně strojového učení, zákaznicky orientované procesy (včetně vlastního CRM), řízení projektů a obchodních procesů či sdílení a výměnu dat.


Altair - konference

Nový systém by podle výrobce měl lépe umožnit delegování práce a zefektivnit kontrolu zaměstnanců. Při vývoji byly brány na zřetel zejména potřeby výkonných a finančních ředitelů, personalistů a ředitelů IT, nicméně tvůrci pamatovali i na uživatelskou přívětivost z pohledu řadových zaměstnanců či dostupnost odkudkoliv prostřednictvím webového portálu jak pro potřeby managementu, tak obchodníků a dalších pracovníků v terénu.

Nový ERP systém Helios Nephrite je na trh uváděn v cloudové i on-premise variantě s řadou novinek – například integrovaným komunikačním centrem umožňujícím doplnit zpracovávanou fakturu či jiný dokument o komentáře či instrukce, které jsou tak snadno dohledatelné. Vestavěný Automatizovaný helpdesk zahrnuje nejen řešení problémů, ale také další funkce, například objednávky pracovního vybavení. Zajímavé a zásadní by mohly být i další novinky, jako je Chytré workflow či Inteligentní fulltextové vyhledávání. Novinky pro monitorování provozu systému a řízení zaměstnanců pak nabízí modul Telemetrie.

Tvůrci zahrnuli i nové typy reportingových nástrojů a dashboardů na bázi BI či funkce pro agilní projektové plánování. Další funkce by měly být přidávány v nadcházejících měsících a letech – včetně zásadní novinky, jíž bude řízení vztahů se zákazníky (CRM).

Obr. 1: Ukázka uživatelského rozhraní nového informačního systému Helios Nephrite
Obr. 1: Ukázka uživatelského rozhraní nového informačního systému Helios Nephrite

Asseco Solutions očekává, že většina ze současných více než 400 zákazníků – organizací, které používají systém Green, na nový Nephrite během následujících tří až čtyř let postupně přirozeně přejde, protože budou mít zájem o nové funkce. Napomoci by tomu měly i nabídky a ukázky funkčnosti systému u zákazníka, podobně jako tomu bylo po uvedení Helios iNUVIO (nástupce Orange). Helios Nephrite v okamžiku představení veřejnosti a uvedení na trh pochopitelně používá již několik pilotních/referenčních zákazníků, kteří na něj přešli ze systému Green, jedním z nich je největší cukrovarnický provoz v Česku, společnost TTD Tereos, dalším uživatelem, kterého Asseco Solutions představilo v rámci tiskové konference, je výrobce stolních deskových her, společnost Albi.

Obr. 2: Zástupci společnosti Asseco Solutions na tiskové konferenci k uvedení nového systému – zleva Jiří Hub, Kateřina Trčalová, Petr Hampl a Lukáš Ontl
Obr. 2: Zástupci společnosti Asseco Solutions na tiskové konferenci k uvedení nového systému – zleva Jiří Hub, Kateřina Trčalová, Petr Hampl a Lukáš Ontl

Na tiskové konferenci k uvedení Helios Nephrite jsme položili několik otázek Lukáši Ontlovi, vedoucímu oddělení inovací a rozvoje produktů Asseco Solutions:

Hovořili jste o přirozené migraci zákazníků Helios Green na nový Nephrite. Je tedy už dnes jasné, jak to bude s další budoucností Greenu, případě se zákazníky, kteří nebudou chtít přirozeně přejít? Bude nějaké stanovené EOL datum, konec podpory nebo něco podobného pro Green?

Konkrétní datum vám dnes neřekneme, je ale jasné, že někdy v budoucnu jej stanovíme. Do budoucna to bude podobné jako u Orange a iNUVIA, Green tedy bude fungovat nadále a my budeme plnit veškeré smluvní závazky, které vůči zákazníkům máme. Tedy podpora legislativy, chyb a údržba systému. Co se nových funkcí a inovací týče, tam bude naše úsilí zaměřeno na Nephrite. A v okamžiku, kdy naprostá většina zákazníků přemigruje a na Greenu jich zbude jen pár, bude muset padnout i rozhodnutí o nějakém datu konce podpory. Pro vaši představu – v případě iNuvia uplynuly tři roky od vydání nového systému do chvíle, kdy jsme datum konce podpory předchozí generace zveřejnili.


Když mluvíte o postupném přidávání funkcí a inovací, znamená to, že půjde o funkce nad rámec toho, co uvádíte jako novinky ve zprávě a na propagačních materiálech nyní při uvedení Nephrite?

To, co dnes představujeme, je v produkční verzi Nephrite již k dispozici, dále máme v následujících verzích rozpracovánu řadu dalších funkcí – zákazníkům proto připravíme podrobnější seznam, co přesně mohou očekávat. Je to naše strategie, jak zákazníky přesvědčit, že přejít na novou generaci se jim vyplatí. S tím, jak budeme přidávat nové věci a bude se zvětšovat funkční rozdíl mezi Green a Nephrite, se budou vršit argumenty pro další zákazníky – pro někoho je důležitý webový portál, pro jiné uživatele například notifikace.


Jak to bude, i s ohledem na vaše plány ohledně četného a častého přidávání nových funkcí, se zákaznickými úpravami, takzvanými customizacemi? Budete se jim spíše bránit nebo od nich zákazníky odrazovat, případně budou podporovány jen v on-premise variantě?

Žádný ERP projekt této kategorie dnes nelze realizovat bez úprav na míru. Zásadní je, že v rámci migrace z Helios Green garantujeme zachování původních customizací v Nephrite – bez nutnosti dělat je znovu. Chceme se také více než v minulosti věnovat otázce podpory zákaznických úprav a potřebných nástrojů.


Hovořili jste také o možnostech propojování a rozhraních či API. Jsou již v současné době k dispozici nějaká rozhraní či API pro napojení systémů třetích stran?

V tuto chvíli máme a dál rozvíjíme univerzální popsané XML rozhraní, přes které lze provádět výměnu dat, ale i ovládání řady funkcí. Kromě toho připravujeme technologii Rest API, která je ve fázi POC, a samozřejmě máme připravená napojení a integrační řešení na ověřené partnerské systémy, které zákazníci běžně používají – například Microsoft CRM, WMS systémy, e-shopy a podobně.

HELIOS Nephrite Portál desktop

HELIOS Nephrite Portál tablet

HELIOS Nephrite Portál mobil
Obr. 3: Součástí nového systému je i webový portál přístupný oprávněným uživatelům odkudkoli a kdekoli. Ukázka jeho rozhraní na desktopu, tabletu a mobilu


 
  

- Inzerce -

Pozvánka na webinář Infor pro potravinářské společnosti

Požadavky spotřebitelů na větší inovace a transparentnost produktů, stále se zvyšující tlaky na kvalitu a dodržování předpisů, těsnější marže, příležitosti pro nové prodejní kanály a dynamická pracovní síla, to jsou jen některé z faktorů, které posouvají dynamiku trhu až do bodu, kdy výrobci potravin a nápojů musí přijmout nový přístup ke svému podnikání.