facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Business - 25. 6. 2009

Přechod z Windows Vista na Windows 7

Microsoft upřesnil podmínky pro přechod na systém Windows 7

Microsoft upřesnil podmínky programu umožňujícího zákazníkům přejít z předchozí verze operačního systému Windows Vista na systém Windows 7. Uživatelé, kteří si v období od 26. června 2009 do 31. ledna 2010 zakoupí počítač s předinstalovaným operačním systémem Windows Vista v edici Home Premium, Business či Ultimate, případně krabicovou verzi těchto edic, budou mít možnost přejít na odpovídající verzi nejnovějšího operačního systému z dílny Microsoftu. Upgrade systému bude možné učinit nejdříve po datu obecné dostupnosti Windows 7, jež je stanoveno na 22. října 2009.



Microsoft současně oznámil bližší informace týkající se uvedení české verze Windows 7 na trh a s tím spojené cenové politiky. Čeští uživatelé si českou jazykovou verzi budou mít možnost pořídit již záhy po uvedení verze anglické, a to od 31. října 2009. Ceny krabicových licencí systému jsou stanoveny ve stejné výši jako ceny Windows Vista, v některých případech budou dokonce o něco nižší.

 

V rámci programu technologické záruky budou mít uživatelé možnost přejít na ekvivalentní verzi systému Windows 7, a to takto:

  • Windows Vista Home Premium -> Windows 7 Home Premium E
  • Windows Vista Business -> Windows 7 Professional E
  • Windows Vista Ultimate -> Windows 7 Ultimate E

 

Podmínky přechodu na nejnovější verzi Windows jsou odlišné pro OEM verzi licence systému, která je vázána na nákup společně s počítačem, a krabicovou verzi licence Windows Vista. V případě pořízení počítače s předinstalovaným operačním systémem Windows Vista obdrží zákazník při nákupu počítače kupón, který jej opravňuje k následnému upgradu na odpovídající edici Windows 7. Množství uplatněných kupónů jednou fyzickou nebo právnickou osobou je omezeno maximálním počtem 25 kusů. Přesné podmínky získání upgrade licence, včetně toho, na které počítače se licence vztahuje a jaké případné poplatky za poštovné a balné spojené s distribucí koncový zákazník zaplatí, jsou závislé na konkrétním výrobci, a tudíž se mohou lišit. Kupón opravňující zákazníka k upgradu na systém Windows 7 pak musí být uplatněn nejpozději do 28. února 2010.

 

V případě zakoupení krabicové verze systému Windows Vista Home Premium, Business či Ultimate v období od 26. června 2009 do 31. ledna 2010, získává uživatel rovněž právo přejít na odpovídající verzi systému Windows 7. Zákazník, který bude chtít této možnosti využít, pouze vyplní nejpozději do 28. února 2010 na stránce www.windows.com/upgradeoffers formulář, který společně s kopií nákupního dokladu odešle na uvedenou adresu. Na základě této žádosti, ověření nákupního dokladu a úhrady poplatku za poštovné a balné pak uživatel poštou obdrží v období listopad 2009 až duben 2010 upgrade licenci na systém Windows 7. Cena za upgrade licenci je zdarma, uživatel pouze uhradí již zmiňované náklady spojené s poštovným a balným, které činí zhruba 7 EUR bez DPH.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.