facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Business - 19. 11. 2020 - Ing. Lukáš Grásgruber

Pražské centrum SAP Services rozšiřuje záběr poskytovaných služeb

SAPPražské centrum podnikových služeb SAP Services významně rozšiřuje záběr a vedle svého původního zaměření na finanční a personální služby nově z Prahy všem pobočkám SAP připravuje i obchodní smlouvy, provádí audity zaměřené na ochranu dat či pomocí technologií modernizuje interní procesy. Počet rolí s novým zaměřením během uplynulých pěti let vzrostl o 350 procent a tvoří již čtvrtinu všech pracovních pozic.



Orientace na nové, často vysoce kvalifikované a specializované činnosti, je v současné době výrazným trendem celého oboru podnikových služeb. Vysoká míra digitalizace umožnila centralizovat a jako službu na dálku zpracovávat i procesy, které dříve musely být obsluhovány místně v každé z poboček firmy.

K týmům a odbornostem, které v souvislosti s rozšířením záběru SAP Services v Praze nově fungují, patří například tým kombinující právní a technologické znalosti. Zabývá se zjednodušováním, sjednocováním a digitalizací právních dokumentů, například obchodních smluv. „V jistém smyslu jde o revoluci v oblasti podnikového práva. Finální znění smluv se připravuje s pomocí technologií skládáním z jednotlivých částí, které obsahují pouze relevantní informace. Výsledkem je výrazné zrychlení celého procesu a zároveň vyšší spokojenost zákazníka již v době začátku smluvního vztahu,“ říká Iveta Chválová, ředitelka SAP Services, a dodává: „Našim právním expertům se tak například podařilo zredukovat rozsah smlouvy na dodávku softwarových řešení SAP pro zákazníka na čtvrtinu původního rozsahu.“

Další novinkou je tým, který se zaměřuje na optimalizaci interních procesů s využitím inteligentních řešení SAP. Cílem je nejen zeštíhlení současných procesů, ale i vysoká míra agility a uživatelské přívětivosti. Inovace, které během tohoto procesu vznikají, se následně promítají i do zdokonalování samotných produktů SAP. Nově z Prahy působí i tým, jehož náplní práce je ochrana dat a osobních údajů. Pracovníci z tohoto oddělení se zabývají audity, ale pomáhají i obchodním zástupcům s různými typy komunikace se zákazníky.

„Záběr rozšiřujeme i v oblastech, které pro nás byly typické i dříve, tedy ve financích a HR. Nově se například věnujeme přípravě finančních výkazů pro všechny světové pobočky SAPu, hlášení jejich finančních výsledků místním úřadům, či převádění mezinárodních účetních standardů do vnitřních účetních směrnic,“ vypočítává Iveta Chválová. V globálním týmu, který se zabývá mzdami, je pak nově expertka na analýzu HR procesů, které mají vliv na výpočet mezd zaměstnanců. Identifikuje slabá místa a navrhuje standardizaci postupů, a pokud to legislativa umožňuje, tak i jejich automatizaci.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.