Aktuality -> IT Projekty - 30. 5. 2017

Pracovní nabídky v SAP Services vytváří roboti

SAP, HRMSpolečnost SAP Services poskytuje pobočkám SAP po celém světě podnikové služby – například personální, finanční a marketingové. Jak SAP roste, přijímá stále více nových lidí, což představuje značnou administrativní zátěž v podobě tvorby pracovních nabídek a smluv. S cílem zefektivnit tuto činnost se společnost SAP Services rozhodla zavést řešení robotické automatizace.



Pilotní projekt robotizace byl realizován na jednom z hlavních HR procesů s vysokým podílem manuální práce – vytváření pracovních nabídek. Musí se zohledňovat různé druhy zaměstnanecký poměrů, samostatné právní subjekty, velikost pracovního úvazku, lokální legislativu v různých zemích a řadu dalších faktorů. „Samotná nabídka kromě pracovní smlouvy obsahuje i různé přílohy, formuláře osobních údajů a daňové dokumenty. Zpravidla jde o 5-10, v extrémním případě až o 20 dokumentů včetně jazykových mutací podle lokální legislativy,“ popisuje Vojtěch Švagr, který v SAP Services vede projektový tým.

Cílem projektu bylo zautomatizovat způsob, jak „lidští“ specialisté vytvářejí pracovní nabídku, naučit softwarové roboty používat všechny lokální pracovní postupy, vzory pracovních nabídek, příloh či daňových formulářů. K tomu bylo nejprve třeba standardizovat a zjednodušit veškeré používané dokumenty. Po šesti měsících se dospělo do fáze testování a ladění. V květnu 2016 se systém začal používat ve 4 zemích a tým 50 lidí začal generovat pracovní smlouvy s pomocí robotů, kteří bez přestání zpracovávají vstupní soubory se zaměstnaneckými daty a během 5-10 minut vytvoří pracovní nabídku. SAP chce robotickou automatizaci vytváření pracovních nabídek nasazovat postupně i v dalších zemích a letos takto plánuje vytvářet až 60 % objemu pracovních nabídek. Zároveň se část projektového týmu školí, jak software adaptovat na podmínky dalších zemí, či jiných procesů.

„Celková přidaná hodnota obnáší ušetřené desítky až stovky hodin lidské práce, která dříve směřovala do opakujících se manuálních úkonů. S automatizací se také vyhýbáme lidským chybám, protože robot funguje přesně podle daných pravidel. Lidé si ponechali takové činnosti, jako je práce s výjimkami, osobní komunikace s kandidátem a jinými odděleními,“ dodává Vojtěch Švagr.
 


 
  

- PR -

Repasované dárky pod stromeček: Chytré Vánoce bez utrácení

Vánoce se blíží a s nimi i tradiční honba za dárky. Co kdybyste letos vsadili na něco jiného než novou elektroniku? Repasované notebooky, počítače, iPhony nebo iPady můžou být skvělým dárkem, který potěší, nevyprázdní peněženku a je i ekologický. Zjistěte, proč právě repasy patří pod letošní stromeček.

  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.