- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Používáním Facebooku nezískáváme digitální dovednosti využitelné v pracovním životě
Dnes panuje všeobecné povědomí, že mladí lidé zvládají práci s novými technologiemi, protože vyrůstají v digitálním světě. Jenže skutečnost je jiná. Mladí lidé dobře zvládají internet a běžně používané aplikace na smartphonech a tabletech, ale často jim chybí dovednosti potřebné v pracovním procesu, protože nemají zažité obecné zákonitosti z oblasti informačních technologií a umějí používat jen ty nástroje, které rutinně používají. S nástupem do zaměstnání tak mnohdy naráží na problémy při práci s počítači.


„Slýcháme opakované stížnosti lidí z firem na připravenost absolventů na reálnou praxi, pro ně překvapivě i v oblasti základních IT znalostí,“ říká Jan Dvořák, ředitel Počítačové školy Gopas a dodává „Nastupující generace má možná dostatečné znalosti pro běžný „digitální život“, nemá ale dovednosti, které jsou předpokládány trhem práce.“
Za určitý etalon pro porovnání digitálních znalostí je možné použít porovnání výsledků v mezinárodní certifikaci IT znalostí a dovedností ECDL. Z mezinárodního porovnání jejich výsledku vyplývá, že Češi podceňují význam a potřebu tzv. přenositelných digitálních dovedností. Jde o obecné znalosti základních zákonitostí hardware a software, které jsou uplatnitelné bez ohledu na pracovní pozici, kvalifikaci nebo typ využívaných IT prostředků. A právě tyto obecně využitelné principy chybějí i ve výuce na školách.
Zmíněné porovnání výsledků ECDL testů přineslo i další zajímavé výsledky: v ČR se nejvíce chybuje v oblastech IT bezpečnosti (24 %) a v práci s kancelářskými programy (23 %). Nejmenší problém dělá účastníkům testů využívání služeb internetu a komunikace. Naopak mezi největší propadáky patří znalost základních kancelářských programů, především Excelu. „Z našich zkušeností vyplývá, že 80 % účastníků kurzů si myslí, že Excel ovládá na slušné úrovni, rozumnou uživatelskou úroveň ale ve skutečnosti prokáže jen cca 20 % lidí“ dodává Jan Dvořák.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |