facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Portál Eurowag Office digitalizuje procesy nákladní dopravy

Společnost Eurowag oznámila na veletrhu IAA Transportation 2024 v Hannoveru uvedení digitální platformy Eurowag Office, jejíž jednotlivé funkce budou spuštěny postupně v několika etapách. Platforma již nyní obsahuje řadu nástrojů společnosti Eurowag, jako jsou služby řízení dopravy, vozového parku a pracovní doby, platby pohonných hmot a mýtného, vrácení daní, navigace pro nákladní vozidla na míru či služby dekarbonizace.  Brzy budou následovat další služby například z oblasti financování včetně využití elektronické peněženky nebo možnost přenosu dokumentů mezi řidičem a dispečerem.



V současnosti 85 % společností využívá k provozu svých vozových parků roztříštěné produkty a služby od jednotlivých poskytovatelů. Cílem Eurowag Office je umožnit dopravním společnostem spravovat a optimalizovat jejich obchodní operace na jednom místě – lépe kontrolovat finance, snížit počet prázdných kilometrů, zredukovat náklady, snížit emise CO2 a plně vyhovět předpisům a regulacím.

"Přeprava zboží po Evropě je velmi složitá. Řidiči řeší více než třicet administrativních úkonů a během každé cesty pracují v neustále se měnících silničních podmínkách. Zároveň se společnosti potýkají s proměnlivými požadavky a stále rostoucími složitostmi mezinárodních předpisů. To je problém zejména pro menší a středně velké společnosti, kterým chybí moderní nástroje pro optimální provoz, což jim brání v přechodu na digitální nízkouhlíkovou budoucnost," vysvětluje Martin Vohánka, generální ředitel společnosti Eurowag. "Proto jsme vytvořili řešení, super aplikaci, jejímž cílem je zcela digitalizovat všechny procesy a umožnit férové, čisté a efektivní provozování nákladní dopravy."

Platforma Eurowag Office byla navržena se čtyřmi rozhraními pro různé typy uživatelů:

  1. Jedná se o stolní aplikaci s kompletní sadou nástrojů, která pomáhá řídit podniky při řešení úkolů, jako jsou platby, finance, analýzy, správa jednotlivých vozidel, faktury a komplexní agendy řidičů.
  2. Eurowag Office ale funguje také jako mobilní aplikace pro majitele i dispečery pro rychlý a snadný přístup na cestách.
  3. Aplikace Driver´s se soustředí především na přesnou profesionální navigaci pro nákladní vozidla přizpůsobenou pro těžká neelektrická i elektrická vozidla a poskytuje řidičům vše, co potřebují vědět od začátku do konce své cesty.
  4. Ve spolupráci s předními výrobci originálních dílů (OEM) je vyvíjen také vestavěný doplněk pro kokpity, který poskytne snadný přístup k příslušným funkcím Eurowag Office v každém nově vyrobeném nákladním vozidle.

"Mít přesné mapy v srdci naší platformy a jejích aplikacích je pro dopravní společnosti nesmírně důležité. Řidič nákladního vozidla je pod časovým a ekonomickým tlakem, a proto potřebuje mít k dispozici aktuální informace o trasách, které efektivně zohledňují řadu konkurenčních cílů, jako je čas doručení, dopravní situace, doba odpočinku a volný slot pro elektronické dobíjení. Navíc je třeba, aby mapy byly přizpůsobeny nákladní dopravě a zohledňovaly různá hmotnostní nebo rozměrová kritéria silniční infrastruktury," vysvětluje Martin Strigač, produktový ředitel společnosti Eurowag.

Eurowag Office si může vyzkoušet kdokoli zdarma. Uživatelé se mohou digitálně zaregistrovat jako jednotlivci a využívat nabídku plánování tras a navigace.
 


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?