facebook
Aktuality -> Analýzy - 4. 12. 2018 11:03

Poptávku po smartphonech táhly ve třetím čtvrtletí největší čínské značky

Ve třetím čtvrtletí letošního roku (3Q 2018) to byly podle analytiků společnosti Gartner čínské značky Huawei a Xiaomi, kdo nejvíce přispěl k celosvětovému růstu prodejů o 1,4 procenta na 389 milionů kusů.



„Pokud bychom Huawei a Xiaomi ze seznamu globálních dodavatelů vynechali, pak by prodeje zbývajících výrobců meziročně poklesly o 5,2 %,“ říká ředitel výzkumu Gartner Anshul Gupta. „Díky cenově atraktivním modelům, vylepšení funkcí pro fotografie a video a kvalitním displejům s vysokým rozlišením rostli přední čínští výrobci zejména na rozvíjejících se trzích.“

Zatímco většina výrobců chytrých telefonů čelí poklesům prodejů, Huawei zaznamenalo ve třetím čtvrtletí nárůst poptávky o 43 % a potvrdilo tak svou pozici jedničky na čínském trhu a trojky v řadě evropských zemí. „Mezera mezi Samsungem a Huawei se začíná zmenšovat, je to důsledek investic do rozvoje značky a distribuce na rozvíjejících se trzích středního východu, jihovýchodní Asie a Afriky. Huawei například poměrně agresivně pozicuje své cenově dostupné modely Honor, aby v těchto zemích přesvědčilo zákazníky, že je čas přejít k chytrému telefonu,“ dodává Gupta.

Ve třetím čtvrtletí letošního roku zaznamenal Samsung vůbec největší propad od počátku sledování prodejů chytrých telefonů analytiky Gartneru. Prodeje výrobce poklesly meziročně o 14 %, pro stimulaci poptávky nestačily ani modely S9/S9+/Note9 a modernizované přístroje středních a nižších tříd čelily obrovskému tlaku největších čínských výrobců, kteří se etablovali na klíčových trzích jako je Indie a dále expandují mimo asijsko-pacifickou oblast a ukrajují z tržního podílu Samsungu.

Apple si ve třetím čtvrtletí držel pozici (růst o 0,7 %). Klíčovou roli sehrají nové modely – zatím se zdá, že Xs Max se prodává lépe než Xs. Model Xs Max bude také zásadní pro vývoj na čínském trhu, kde Apple v poslední době ztrácel podíl.

Zpomalující prodeje podle analytiků povedou ke snaze výrobců rychleji nabídnout nové technologie jako je 5G nebo nové skládací formáty a odlišit se tak na trhu. „V nadcházejícím roce 2019 půjde spíše o testování a pokusy s různými technologiemi, výraznější význam bude hrát 5G až v roce 2020, kdy by se mělo prodat 65 milionů kusů 5G přístrojů,“ vysvětluje analytička a ředitelka výzkumu Gartner Roberta Cozza.

Nových formátů chytrých telefonů s ohebnými či skládacími displeji se naopak dočkáme již v příštím roce, s největší pravděpodobností od výrobců jako je Samsung, Huawei a LG. „Počáteční zájem bude značný, jinak ale nejspíš půjde o drahé přístroje s řadou uživatelských kompromisů,“ říká Cozza. „Nějakou dobu potrvá, než výrobci kolem přístrojů nových formátů vytvoří potřebné ekosystémy software a vývojářů, nezbytné pro zajímavé a inovativní uživatelské zážitky.“

Doplnění k českému trhu: V Česku trh rostl ve třetím čtvrtletí podobným tempem – meziročně o přibližně 1,5 % na 1,113 milionu kusů. Apple výrazně oslabil na 170 tisíc kusů (z 283 tisíc ve stejném období před rokem), mírný pokles zaznamenal i Samsung z 347 na 330 tisíc kusů. Huawei naopak rostlo ze 158 na 205 tisíc kusů a významný úspěch zaznamenalo Xiaomi, které v ČR oficiálně prodalo 190 tisíc kusů. Čísla z jednotlivých trhů zemí EU ale nemusí být přesná, neboť značná část telefonů je prodána v či dovezena ze sousedních zemí a některé značky (např. Xiaomi) byly dříve distribuovány neoficiálně.


 
OLTIS group
  

- Inzerce -

Co vzít v úvahu při výběru maloobchodního systému?

Segment maloobchodu je plný úkolů. Od manipulace s rozsáhlým množstvím skladových položek přes správu zákazníků a věrnostních programů, promočních akcí, propojení on-line obchodu a kamenných prodejen až po řízení zaměstnanců.

  

- Inzerce -

xGDPR Enterprise 2019

Konečně serverové řešení GDPR


11-xgpdr-01Půl roku po zahájení účinnosti GDPR přichází na trh serverová edice řešení efektivní správy GDPR pro velké organizace. Na základě nasazení více než 3000 implementací systému xGDPR a zkušenostem výrobce systému, vznikla ve spolupráci s korporacemi a státní správou edice Enterprise, která přináší nové možnosti. Reaguje tak na potřebu velkých organizací efektivně spravovat GDPR.