facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 15. 1. 2007

Poptávka po plazmových panelech poroste

AmagasakiPDP703.jpgDíky očekávanému masivnímu nárůstu poptávky po plazmových televizorech hodlá společnost Matsushita Electric Industrial Co. Ltd vybudovat největší továrnu na výrobu plazmových panelů (PDP) na světě. Nový závod bude již pátou společnou továrnou s chemickým koncernem Toray Industries Inc. (Toray). Panasonic odhaduje pokračování prudkého růstu poptávky po plazmových televizorech v souvislosti s digitalizací televizního vysílání a zvláště rapidní nárůst poptávky po plazmách s velkou úhlopříčkou spojený s rozšířením televizního obsahu s vysokou kvalitou obrazu. Panasonic proto připravuje rozšíření portfolia nabízených plazmových televizorů o nové modely včetně právě odhaleného prototypu prvního plazmového televizoru s plným HD rozlišením 1080p v úhlopříčce "jen" 42 palců.

Panasonic očekává, že světový trh s plazmovými panely vzroste do roku 2010 až na 30 milionů kusů díky technologickým výhodám, které mají plazmové televizory oproti jiným plochým televizorům. Umožní to zejména výrobní a cenová efektivita spolu s vyšší kvalitou obrazu. Výstavba závodu, která si vyžádá investici zhruba 280 miliard jenů, by měla být zahájena v listopadu 2007 a rozběhnutí první fáze výroby je naplánováno na květen 2009.
Panasonic odhaduje, že s prudkým růstem poptávky po plazmových televizorech v souvislosti s digitalizací televizního vysílání, bude v roce 2010 plných 65 % z 200milionové světové poptávky po televizorech tvořit poptávka právě po plochých panelech. Rovněž očekává, že poptávka po velkých televizorech rapidně vzroste. Očekává se, že více než 30 procent světové poptávky po televizorech v roce 2010 bude činit poptávka po 37palcových nebo větších modelech. Další nárůst poptávky se očekává v Číně a dalších zemích BRIC, kde bude zavedeno digitální televizní vysílání. Zájem ovšem bude růst i na tradičně velkých trzích s televizory, jako jsou Spojené státy a Evropa.

 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?