facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 11. 1. 2016

Polovina lidí by si připlatila za mobilní aplikace s větší ochranou soukromí

mobilní aplikace, bezpečnostGlobální organizace Mobile Ecosystem Forum (MEF) ve spolupráci se společností AVG oznámila výsledky studie Global Consumer Trust Report, která každoročně zkoumá postoje a trendy spojené s ochranou soukromí a zabezpečením mobilních technologií na vzorku více než 5 000 uživatelů. Téměř polovina z nich by byla ochotna si připlatit za aplikace, které by garantovaly, že sebrané informace nebudou sdílet se třetími stranami.



Podle této studie je čím dál tím méně uživatelů ochotno sdílet své osobní údaje s poskytovateli mobilních aplikací a služeb. V roce 2013, 21 % dotázaných uvedlo, že jim nikdy nevadilo tyto informace zanést do aplikace. O dva roky později, v roce 2015 toto číslo spadlo na pouhých 6 %.

Studie také odhalila, že obavy o soukromí a zabezpečení odrazují více než třetinu spotřebitelů od stahování a používání více mobilních aplikací a služeb. Polovina respondentů podezřelé aplikace odstraňuje, pětina pak zanechá negativní hodnocení nebo varují své známé. Současně však 21 % respondentů studie MEF stále neplánuje učinit žádné kroky k zabezpečení svého zařízení.

  • 41 % mobilních uživatelů své osobní údaje sdílí pouze z donucení
  • 47 % spotřebitelů po celém světě by si připlatilo za aplikace, které jsou citlivější k soukromí uživatele
  • 21 % mobilních uživatelů v současné době nečiní žádná opatření k zabezpečení svého zařízení

„Musíme jako celé odvětví spolupracovat na tom, abychom v ochraně našich zákazníků neustrnuli na pouze dostatečné úrovni,” řekl Harvey Anderson, ředitel pro právní záležitosti ve společnosti AVG Technologies. „Transparentnost a osvěta musí jít ruku v ruce, pokud má naše odvětví dostát závazku vybudovat a udržet principy s lidmi na prvním místě. Lidé by neměli být nuceni vyměnit své soukromí a bezpečnost za výhody, které jim přinášejí užitečné informační služby a je na nás, abychom to do budoucna zařídili.“


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?