facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 6. 4. 2020 - Zdeněk Gric

Podniky plánují ponechat některé zaměstnance v režimu práce na dálku trvale

Průzkum Gartneru uskutečněný mezi 317 CFO a lídry odpovědnými za finance k 30. březnu 2020 odhalil, že přinejmenším 5 % zaměstnanců, kteří dříve docházeli do práce, zůstane natrvalo v režimu na dálku i po odeznění opatření souvisejících s COVID-19.



„Tato data naznačují možný trvalý dopad současných opatření na způsob, kterým podniky řídí svůj byznys,“ vysvětluje Alexader Bant, viceprezident výzkumu v Gartner Finance Practice. „CFO jsou již pod tlakem ve věci řízení a snižování nákladů, a vidí proto příležitost dosáhnout úspor díky práci na dálku. Plná čtvrtina respondentů dokonce uvádí, že v tomto režimu natrvalo ponechá přinejmenším 20 % zaměstnanců.“

V předchozím průzkumu uvedlo 81 % CFO, že plánují rozšířit objem práce pro kontraktory – práce na dálku je další příležitostí, jak uspořit, aniž je nutné dělat zásadní škrty, a ohrozit tak provoz. CFO již v minulosti v diskusích s Gartnerem uváděli, že činí kroky pro podporu flexibilnějších pracovních rozvrhů a vybavují zaměstnance technikou pro práci z domova.

„Většina CFO chápe, že se technologie i společnost posunuly vpřed a učinili práci na dálku životaschopnou pro širší škálu pracovních pozic než v minulosti,“ říká Alexander Bant. „Pokud jde o finanční oddělení samotná, 90 % CFO již dříve uvedlo, že očekávají jen minimální narušení jejich provozu a procesů, přičemž prakticky všechny aktivity bude možné vést na dálku.“

S tím, jak se organizace postupně vyrovnávají s pokračujícími výpadky a narušením provozu kvůli karanténním opatřením, bude trvalá práce na dálku jedním z doplňkových úsporných opatření kromě těch, která CFO již udělali nebo plánují udělat. V nejnovějším průzkumu Gartneru uvedlo 20 % CFO, že odložilo investice do lokální IT infrastruktury, přičemž dalších 12 % to má v plánu. Dalších 13 % uvedlo, že již učinilo úspory v oblasti nákladů na prostory – dalších 9 % to plánuje v nejbližších měsících.


 
  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.

  

- PR -

Modernizace IS je příležitost přehodnotit způsob práce

IT Systems 4/2025V aktuálním vydání IT Systems bych chtěl upozornit především na přílohu věnovanou kybernetické bezpečnosti. Jde o problematiku, které se věnujeme prakticky v každém vydání. Neustále se totiž vyvíjí a rozšiřuje. Tematická příloha Cyber Security je příležitostí podívat se podrobněji, jakým kybernetickým hrozbám dnes musíme čelit a jak se před nimi můžeme chránit. Kromě kybernetické bezpečnosti jsme se zaměřili také na digitalizaci průmyslu.