facebook
Aktuality -> Analýzy - 6. 4. 2020 - Zdeněk Gric

Podniky plánují ponechat některé zaměstnance v režimu práce na dálku trvale

Průzkum Gartneru uskutečněný mezi 317 CFO a lídry odpovědnými za finance k 30. březnu 2020 odhalil, že přinejmenším 5 % zaměstnanců, kteří dříve docházeli do práce, zůstane natrvalo v režimu na dálku i po odeznění opatření souvisejících s COVID-19.



„Tato data naznačují možný trvalý dopad současných opatření na způsob, kterým podniky řídí svůj byznys,“ vysvětluje Alexader Bant, viceprezident výzkumu v Gartner Finance Practice. „CFO jsou již pod tlakem ve věci řízení a snižování nákladů, a vidí proto příležitost dosáhnout úspor díky práci na dálku. Plná čtvrtina respondentů dokonce uvádí, že v tomto režimu natrvalo ponechá přinejmenším 20 % zaměstnanců.“

V předchozím průzkumu uvedlo 81 % CFO, že plánují rozšířit objem práce pro kontraktory – práce na dálku je další příležitostí, jak uspořit, aniž je nutné dělat zásadní škrty, a ohrozit tak provoz. CFO již v minulosti v diskusích s Gartnerem uváděli, že činí kroky pro podporu flexibilnějších pracovních rozvrhů a vybavují zaměstnance technikou pro práci z domova.

„Většina CFO chápe, že se technologie i společnost posunuly vpřed a učinili práci na dálku životaschopnou pro širší škálu pracovních pozic než v minulosti,“ říká Alexander Bant. „Pokud jde o finanční oddělení samotná, 90 % CFO již dříve uvedlo, že očekávají jen minimální narušení jejich provozu a procesů, přičemž prakticky všechny aktivity bude možné vést na dálku.“

S tím, jak se organizace postupně vyrovnávají s pokračujícími výpadky a narušením provozu kvůli karanténním opatřením, bude trvalá práce na dálku jedním z doplňkových úsporných opatření kromě těch, která CFO již udělali nebo plánují udělat. V nejnovějším průzkumu Gartneru uvedlo 20 % CFO, že odložilo investice do lokální IT infrastruktury, přičemž dalších 12 % to má v plánu. Dalších 13 % uvedlo, že již učinilo úspory v oblasti nákladů na prostory – dalších 9 % to plánuje v nejbližších měsících.


 
GFI
  

- Inzerce -

Zavedení digitalizace už nemusí trvat měsíce, ale dny

Konica MinoltaDigitální transformace stále představuje pro velkou část českých firem velkou výzvu. Nechtějí si nechat ujet vlak, ale obávají se časové náročnosti implementace nových systémů. Doby, kdy jste potřebovali k zavedení elektronické správy dokumentů měsíce, jsou už naštěstí pryč.

  

- Inzerce -

Service Desk jako účinný pomocník Správy základních registrů

GordicSpráva základních registrů (SZR) byla zřízena na základě zákona č. 111/2009 Sb. Vznik úřadu je datován k 1.1.2010, kdy je zahájeno budování registrů. Vlastní provoz SZR byl pak odstartován k 1. 7. 2012.