facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 7. 4. 2016

Podle GFI české firmy podceňují softwarové aktualizace

sw updateSpolečnost GFI Software zveřejnila výsledky svého lokálního průzkumu zaměřeného na problematiku softwarových aktualizací. Podle průzkumu podceňuje softwarové aktualizace až 85 % českých SMB podniků. Průzkum odhalil, že hlavní překážky správně prováděného patch managementu ve firmách jsou nedostatečné povědomí o problematice (54 %), obavy, že po aktualizaci nebude něco fungovat (46 %) a vysoká cena specializovaných nástrojů (41 %).



Z nástrojů pro patch management zákazníci využívají převážně služby Windows Server Update Service (46 %) a Windows Update (43 %). Většina podniků tak má dobře ošetřeny aktualizace softwaru Microsoft, typicky Windows či Office, nicméně podceňuje aktualizace dalšího softwaru.

Podle organizace National Vulnerability Database, která sleduje globální zranitelnosti softwarových systémů, jsou přitom dlouhodobě nejzranitelnější právě softwarové aplikace, a to několikanásobně více než operační systémy či hardware. K nejzranitelnějším aplikacím se řadí webové prohlížeče, Java a aplikace od Adobe jako Flash Player, Reader, Shockwave Player či AIR. A právě na tento software se soustřeďuje pozornost hackerů, kteří se snaží prostřednictvím bezpečnostních děr napadnout počítače a podnikovou síť.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.