- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Podíl mobilních zařízeních v přístupu k médiím stále roste
Podle studie Media Consumption Forecasts, kterou vydala Mediální agentura Zenith předpovídá, že do roku 2019 vzroste podíl mobilního internet na přístupu k médiím na 26 % ze současných 19 % (v roce 2016). Souvisí to s celkovým růstem doby, po kterou využíváme mobilní internet. Zatímco v roce 2010 jsme na mobilním internetu byli v průměru 10 minut denně, dnes lidé po celém světě stráví přístupem k mobilnímu internetu prostřednictvím vyhledávačů a aplikací v průměru 122 minut denně.


V ČR je podíl času stráveného na internetu přes mobilní zařízení menší než např. v asijských zemích a jde o zhruba 20 % z celkové konzumace internetu. Rostoucí trend je ale i u nás jasně patrný a již v příštím roce 2018 by mohl jeho podíl dosáhnout více než 25 %.
Konzumace mobilního internetu mezi lety 2010 a 2016 rostla průměrně o 44 % ročně. Podporoval ji rozmach mobilních zařízení, vylepšování technologií a větší dostupnost obsahu přizpůsobeného mobilním zařízením. Rozšiřování mobilních technologií však způsobilo také oživení celkové konzumace médií díky tomu, že uživatelům umožnilo přístup k více médiím, na více místech a ve více časech než kdy dřív. Průměrný člověk strávil v roce 2016 konzumací médií 456 minut. To představuje průměrný roční růst o 2 % z 411 minut v roce 2010.
Nyní, když mobilní zařízení převzala ústřední roli v životech tolika lidí, se růst používání mobilního internetu zpomaluje a společně s ním se zpomaluje i růst celkové konzumace médií. Používání mobilního internetu v roce 2016 vzrostlo o 25 %. Šlo o snížení ve srovnání s 43% růstem v roce 2015 a pro rok 2017 Zenith predikuje, že vzroste o 17 %. Celková konzumace médií v roce 2016 vzrostla o 2,7 % a očekává se, že v roce 2017 bude v zásadě stagnovat a potom poroste do roku 2019 o méně než 1 % ročně.
Tradičním médiím stále připadají více než dvě třetiny
Navzdory rychlému vzestupu internetu bude tradičním médiím (tištěné noviny a časopisy, televizní a rádiové vysílání, kino a venkovní reklama) v roce 2017 nadále připadat 69 % celosvětové konzumace médií. Lidé letos stráví s tradičními médii v průměru 316 minut denně, což je pokles ve srovnání s 364 minutami v roce 2010. Většina provozovatelů těchto médií spustila on-line verze svých projektů. Ačkoliv tedy konzumace tradičních médií v posledních sedmi letech klesla o 13 %, jejich majitelé na internetu znovu získávají část tohoto ztraceného času.
Televize zatím stále vede
Největším médiem, pokud jde o čas věnovaný jeho konzumaci, je nadále tradiční televizní vysílání se 170 minutami sledování denně ve srovnání se 140 minutami připadajícími internetu. Mediální agentura Zenith očekává, že i v dalších letech si televize udrží mírnou nadvládu, ale rozdíl mezi konzumací televize a internetu se bude zmenšovat (pozn. red.: stejně tak se bude s růstem služeb typu IPTV a video on demand zmenšovat rozdíl mezi televizí a internetem).
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |