Aktuality -> Analýzy - 4. 7. 2011

Počet phishingových útoků vzrostl

Dle aktuálního výsledku pravidelné bezpečnostní studie Security Inteligence Report (SIR) od Microsoftu, jejíž výsledky se opírají o data získaná z více než 600 milionů počítačů ve 117 zemích světa, došlo v roce 2010 k obrovskému nárůstu internetové kriminality. Například phishingové útoky vzrostly v druhé půlce roku 2010 o 84,5 %, oproti 8,3 % v půlce první. V České republice bylo ve 4. čtvrtletí 2010 nějakým druhem nebezpečného malware napadeno osm počítačů z tisíce. Nejrozšířenějším a nejnebezpečnějším malware byl ve 4. čtvrtletí roku 2010 adware pornpop – automaticky se objevující nevyžádané reklamní banery s odkazy nabízejícími zpravidla obsah pro dospělé.



Mezi časté způsoby internetových útoků patřily také falešné, na první pohled neškodné marketingové kampaně na propagaci produktů, nejčastěji falešné nabídky na nákup anti-virových programů. Nejrozšířenějšími malware v 2.polovině roku 2010 byly vedle Pornpop například Autorun, Taterf, Zwangi, Renos, Rimecud, Conficker, FakeSpypro, Hotbar a ClickPotato.

 

Studie SIR mapuje také vývoj struktury internetové kriminality. Díky tomu byly zaznamenány zajímavé rozdíly v chování kyberzločinců. Na jedné straně jsou specializovaní tvůrci vysoce inteligentních malware, na druhé straně osoby, které tyto již existující malware pouze využívají pro vlastní způsob kyberkriminality především v podobě phishingu na sociálních sítích apod. Obě tyto podoby internetové kriminality zažily během minulého roku dramatický nárůst a to až o 1 200 %.


 
  

- PR -

Jaký docházkový systém vybrat?

Podle čeho se rozhoduje moderní firma


Možností, jak dnes sledovat docházku zaměstnanců, je spousta. Od systémů, které zaznamenají každý příchod a odchod, až po řešení, která zaměstnanci skoro ani nevnímají. Záleží jen na potřebách a prioritách vaší firmy. Jaké jsou ty vaše?

  

- PR -

Získejte konkurenční výhodu s WMS

Rychlost, přesnost, spolehlivost. To jsou proměnné, které chtě nechtě ovlivní reputaci každého dodavatele v očích zákazníka. Nároky na dodavatele se stále stupňují, stejně jako roste tlak na minimalizaci nákladů pro dosažení co nejvyšší marže. Můžete být v dodávkách nejrychlejší na trhu. Pokud však nedodáte přesně to, co máte, plusové body vám to nepřinese. Když se naopak budete soustředit jen na přesnost, nemusíte být dostatečně rychlí. Ať tak či onak, vaše pozice spolehlivého dodavatele tím může být oslabena. Jak si udržet dobré jméno a zároveň držet náklady na logistiku na uzdě? Jděte na to systémově a optimalizujte skladové hospodářství pomocí WMS.