facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Komunikace a sítě - 19. 11. 2012

Počet .CZ domén překročí milion

Zřejmě v druhé polovině listopadu dosáhne celkový počet .cz domén jednoho miliónu. Dosažení tohoto čísla trvalo necelých 20 let, první .cz domény se totiž začaly prodávat v roce 1993. Po rozdělení republiky tehdy nahradily československou koncovku .cs. Domény s koncovkou .cz jsou pro české zákazníky první volbou. Jejich podíl na všech v Česku registrovaných doménách tvořil v posledních letech zhruba 60 %, v roce 2012 se dokonce zvýšil na 65 %. Vyplývá to ze statistik společnosti Active 24, jednoho z největších českých doménových registrátorů. S velkým odstupem následují koncovky .eu, .com a .sk.



Zajímavé je tempo, kterým se .cz domény blížily k jednomu miliónu. Teprve v roce 2005 se jejich počet dostal přes 200 000 a v roce 2008 přes půl miliónu. Vyplývá to z čísel sdružení CZ.NIC, které má .cz domény pod svoji správou. Jediný pokles v počtu registrovaných domén nastal mezi lety 2002 a 2003, příčinou však byla pouze změna metriky CZ.NIC, nikoliv pokles zájmu zákazníků.

 

Růst počtu .cz domén ovlivňoval jak rozvoj internetu jako takového, tak i jejich ceny, které vždy kopírují vývoj velkoobchodních cen od CZ.NIC.

 

Zatímco dnes se doména dá pořídit pod 200 Kč, šlo dříve o poměrně luxusní zboží. Například v roce 2000 stála doména 1600 Kč. Zajímavosti je skutečnost, že okolo 35 % domén je tzv. parkováno. To znamená, že takové domény teprve čekají na své budoucí využití. Některé z nich pak mohou být v držení doménových spekulantů.

 

Co se týče držitelů domén, ve většině případů jde o živnostníky, firmy nebo organizace. V držení mají podle statistik Active 24 okolo 80 % .cz domén, pouze zhruba 20 % domén tak připadá na fyzické osoby nepodnikatele.


 
  

- PR -

iQsub Technologies díky Odoo zefektivnilo výrobu a řízení firmy

Česká společnost iQsub Technologies se specializuje na vývoj a výrobu špičkového potápěčského vybavení, včetně dýchacích přístrojů a odolných pouzder pro kamery GoPro do extrémních podmínek. Se zákazníky po celém světě a nejvyššími požadavky na kvalitu a spolehlivost potřebovala moderní a efektivní řízení svých firemních procesů.

  

- PR -

Transformace bankovnictví a pojišťovnictví v éře umělé inteligence

Umělá inteligence se stala hy­ba­te­lem digitální revoluce ve finančním sektoru. Přináší bezprecedentní možnosti automatizace, personalizace služeb a optimalizace rizik. Přestože potenciál AI je enormní, jen malá část bank má připravenou komplexní strategii pro její implementaci.