Aktuality -> IT Projekty - 6. 6. 2008

Platební terminály pro nemocnice

Společnost NextiraOne Czech dodala do Fakultní nemocnice Brno, Nemocnice s poliklinikou Havířov a Masarykova onkologického ústavu platební a informační terminály. Doba na realizaci jednotlivých projektů byla necelé dva měsíce. Návrhy jednotlivých projektů se odvíjely od úrovně a struktury stávajících infrastruktur nemocnic, čemuž předcházela analýza procesů a způsobu práce na jednotlivých odděleních. NextiraOne Czech navrhla technicky, administrativně a uživatelsky co nejjednodušší řešení, která slouží k výběru, administraci a evidenci regulačních poplatků.



Samotné platební a informační terminály vycházejí z podoby a funkce internetových kiosků. Jejich součástí jsou mincovní a bankovkové akceptory zajišťující automatizovaný výběr poplatků za návštěvu lékaře a za návštěvu pohotovosti. Nemocnice s poliklinikou Havířov stejným způsobem vybírá i poplatky za hospitalizaci. Masarykův onkologický ústav, který vybírá poplatky až po provedení placeného výkonu, umožňuje pacientům pomocí snadného ovládání přes dotykovou obrazovku sledovat aktuální informace o jejich nedoplatcích a průběhu jejich úhrady. Součástí funkcí terminálu je samozřejmě i export údajů o vybraných platbách do nemocničního informačního systému jako podklad pro spárování konkrétních plateb a placených výkonů. Následně jsou platby vykazovány zdravotním pojišťovnám.

 

Další předností tohoto řešení je snadná údržba a správa terminálů. Disponují možností vzdáleného dohledu nad provozem a jejich stavem. Taktéž monitorují a upozorňují na nutnost doplnění či vybrání hotovosti a nebo na potřebu doplnění papíru do tiskáren.

 

Jednou z nesporných výhod tohoto řešení je, že funkčnost terminálu není omezena na pouhé vybírání poplatků, ale nabízí také libovolné informační a datové služby v závislosti na představách nemocnice. Terminály byly dodány v provedení, které umožňuje autonomní provoz, ale je zároveň připraveno i na připojení do počítačové sítě nemocnice. Do terminálů lze implementovat i přímou vazbu na nemocniční informační systém a pak je již na nemocnici, zdali terminály využije i například jako informační terminál poskytující důležité informace o nemocnici, jako jsou orientační plány, seznam ordinací a jejich ordinační hodiny apod., a nebo je využije k zpřístupnění Internetu pro pacienty či pro své zaměstnance pro přístup do interního informačního systému, například pro objednávání obědů.


 
  

- PR -

Veolia pomáhá obcím v boji se suchem

a díky systému GIST Aplikace dokáže také lépe čelit povodním


Společnost Veolia pracuje již řadu let na projektu řízení propojených vodovodních soustav v Česku. Její systém chytrých dispečinků umožňuje obcím redistribuci upravené vody do lokalit s akutním nedostatkem. Jde o příklad projektu, který pomáhá bojovat s klimatickou změnou na regionální úrovni. Součástí softwarového řešení chytrých dispečinků je také Povodňový informační systém vyvinutý ve spolupráci společností Středočeské vodárny a GIST Consulting. Povodňový informační systém funguje jako modul platformy GIST Aplikace.

  

- PR -

Audit IT technologií

Udělejte první krok k modernímu a bezpečnému IT


Odpovídá stav vašich IT technologií dnešním standardům a vašim potřebám? Jsou vaše data v bezpečí? Potýkáte se často s výpadky systémů a nedostupností dat? Odpovědi i příčiny vám odhalí audit IT.