Aktuality -> IT Projekty - 29. 8. 2017

Placení jízdného pomocí bezkontaktní platební karty se v Ostravě osvědčilo

Ostrava, jízdnéOd minulého roku mají cestující hromadné dopravy v Ostravě unikátní možnost uhradit jízdu pomocí bezkontaktní platební karty bez nutnosti tištění papírové jízdenky. Ostrava se tak stala po Londýně teprve druhým městem v Evropě s tímto vyspělým systémem a po ročním provozu sklízí pozitivní ohlasy a neustálý nárůst počtu odbavených cestujících. Bezkontaktně lidé zaplatí téměř 5000 jízdenek denně.



Ostrava spustila nový odbavovací systém ve spolupráci s ČSOB a dalšími partnery v červnu 2016. Cestující si na něj postupně zvykli, o čemž svědčí téměř 5000 prodaných bezkontaktních jízdenek každý den. Rekordním dnem byl letos 30. červen, kdy bylo prodáno 8 174 jízdenek. Nejčastěji lidé placení pomocí bezkontaktní karty využívají na linkách 2 a 8 vyjíždějících z Hlavního nádraží, což je způsobeno přijíždějícími turisty i dojíždějícími, kteří ve městě pracují.

Ostrava, jízdné - validátor

Ostravský systém je unikátní díky své plné automatizaci a eliminaci papírových jízdenek. V Evropě funguje odbavení na stejném principu pouze v Londýně. „Pro cestující je to nejpohodlnější možný způsob dopravy – nemusí mít u sebe připravené drobné na jízdenku, a dokonce ani nemusí předem zjišťovat, jakou cenu jízdného mají uhradit, aby se dostali tam, kam potřebují. Při nástupu cestující pouze přiloží platební kartu k terminálu, čímž si pořídí elektronickou jízdenku a dál už se může spolehnout na inteligentní systém, který zvolí optimální jízdné,“ říká Jan Kubíček, ředitel Rozvoje obchodu ČSOB.

Jak placení jízdného pomocí bezkontaktní platební karty funguje, vysvětluje krátké video, které vzniklo ve spolupráci ČSOB s ostravským dopravním podnikem, městem Ostrava a Koordinátorem ODIS.


 
  

- PR -

Digitalizace, která má smysl:

Úřady mohou nabídnout občanům nový komfort díky vzdálenému nahlížení do spisu


Pojem digitalizace je dnes všudypřítomný – skloňuje se na konferencích, v oficiálních strategiích i ve veřejných diskusích. Jenže digitalizovat nestačí, pokud nové služby nenajdou uplatnění v reálném životě. Právě proto si čím dál více měst a obcí klade otázku, co skutečně usnadní život občanům a zároveň nebude zatěžovat úředníky. Jedním z konkrétních příkladů digitální služby s reálným dopadem jak na komfort občanů, tak efektivitu úřadů je vzdálené nahlížení do správního spisu. To prostřednictvím svého Portálu občana nabízí český tvůrce a dodavatel informačních systémů Gordic.

  

- PR -

Přechod na Impossible Cloud

přinesl společnosti VYSCO nižší a lépe predikovatelné náklady


Společnost VYSCO plus s.r.o. je dodavatelem služeb a výpočetní techniky od roku 1991. Cílí zejména na podnikovou sféru v mnoha oborech včetně např. výroby, velkoobchodu, maloobchodu, zdravotnictví, sociálních služeb či školství. Svojí činností pokrývá veškeré IT oblasti od konektivity přes síťovou infrastrukturu, servery a koncové body, technickou podporu až po cloudové služby.