Aktuality -> Analýzy - 7. 6. 2016

Pětina vyhledávání na Google je zadána hlasem

hlasové vyhledáváníNa nedávné Google I/O zaznělo, že 20 procent dotazů při vyhledávání na mobilních telefonech s Androidem je položeno hlasem. Objem hlasového vyhledávání přitom neustále roste. Významnou roli v tom hraje rozšíření chytrých mobilních telefonů, ale také mladí lidé. Ti se totiž nestydí mluvit na telefon. Starší generace jsou v otázce hlasového vyhledávání spíše rozpačité. Připadá jim zvláštní mluvit na vlastní telefon před dalšími lidmi. Hlasově hledají spíše když je nikdo nevidí, nebo když je k tomu donutí situace. U dětí a mladých lidí je ale ovládání telefonu hlasem poměrně běžné.



Ze 100 miliard dotazů, které měsíčně řeší vyhledávač Google, jich je přes 10 miliard položeno hlasem. Podílí se na tom jak sám Google, který rozpoznávání hlasem nabízí v Androidu, tak i Apple a Microsoft se svými virtuálními asistentkami Siri a Cortanou.

Hlasové ovládání i vyhledávání navíc bude získávat na významu i s nástupem automobilů vybavených některým z operačních systémů či chytrých hodinek a dalších zařízení, které budou mít hlas jako primární vstupní zařízení.

S rostoucím vlivem osobních asistentů a botů bude ovládání hlasem a tím i hledání hlasem nabývat na významu. Pro optimalizaci pro vyhledávače, ale i pro tvorbu obsahu na webu se tak objeví nové výzvy a potřeby, na které by provozovatelé webů a hlavně e-shopů měli pamatovat už nyní.


 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.