facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 23. 5. 2018

Pětina českých firem neví o GDPR a většina se ho bojí

GDPRUž v pátek 25. května 2018 vychází v platnost nové nařízení Evropské unie o ochraně osobních údajů neboli GDPR. V Česku ale pětina firem o novince neví nebo netuší, co pro ně znamená. To je vůbec nejhorší výsledek ze zkoumaných evropských zemí, na které se nařízení vztahuje. Zároveň se nejvíce z celé Evropy nařízení obáváme. Téměř polovina firem dokonce předpokládá vynucenou změnu obchodního modelu. Vyplývá to z aktuálního průzkumu EOS Group v 17 evropských zemích.



Ze všech dotázaných českých firem pouze 33 % uvedlo, že se jich GDPR výrazně týká, což je s Bulharskem nejméně v Evropské unii. O GDPR v ČR dokonce neslyšelo 21 % společností.

„K nelichotivým výsledkům českých firem dochází pravděpodobně v důsledku nízké osvěty v počátku zavádění GDPR. Ve společnosti zkrátka nevznikl dojem o celkové potřebě ochrany dat,“ reaguje na současnou situaci Vladimír Vachel, jednatel inkasní agentury EOS KSI, a dodává: „Chybou bylo, že se komunikace tématu v podstatě přenechala komerčním subjektům – poskytovatelům školení a poradenství. To celou situaci na trhu značně polarizovalo. Synonymy k pojmu GDPR se stala slova sankce a pokuta a vlastní přínos nařízení zcela zapadl.“

Více než polovina českých firem (53 %) předpokládá, že bude muset změnit interní systémy. Téměř dvě třetiny (61 %) znepokojuje větší byrokracie a 43 % firem se obává o svůj obchodní model. Společně s Rumunskem se firmy v Česku nejvíce shodují v tom, že kvůli GDPR budou muset navýšit počet zaměstnanců.

Celkově je GDPR „velmi relevantní“ pro 41 % evropských firem, přičemž nejintenzivněji se téma podle průzkumu dotýká společností v Dánsku (74 %). V porovnání s východní Evropou si na tom v otázce připravenosti na nové nařízení lépe stojí ta západní.


Jak firmy vnímají dopad GDPR na jejich podnikání?
 

O průzkumu:

Průzkum o nařízení GDPR realizovala skupina EOS ve 3 400 firmách ze 17 evropských zemí včetně České republiky a Slovenska. V každé zemi bylo v období od ledna do března 2018 dotazováno 200 firem.

 
  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.

  

- PR -

Pět způsobů, jak AI změní náš svět k nepoznání

AI_analyzuje_data-PR.jpegUmělá inteligence (AI) a strojové učení (ML) přináší už více než 10 let podnikům i výzkumníkům stále možnosti. Ať už jde o využití prediktivní analýzy k předvídání údržby zařízení, nástroje počítačového vidění, které dávají oči robotům na automatických montážních linkách, nebo digitální dvojčata sloužící k simulaci fungování továren, měst, a dokonce i celých ekonomik, seznam aplikací poháněných AI je dlouhý a stále se prodlužuje.