SIEMENS - NX CAM
facebook
Aktuality -> Analýzy - 23. 5. 2018 16:54

Pětina českých firem neví o GDPR a většina se ho bojí

GDPRUž v pátek 25. května 2018 vychází v platnost nové nařízení Evropské unie o ochraně osobních údajů neboli GDPR. V Česku ale pětina firem o novince neví nebo netuší, co pro ně znamená. To je vůbec nejhorší výsledek ze zkoumaných evropských zemí, na které se nařízení vztahuje. Zároveň se nejvíce z celé Evropy nařízení obáváme. Téměř polovina firem dokonce předpokládá vynucenou změnu obchodního modelu. Vyplývá to z aktuálního průzkumu EOS Group v 17 evropských zemích.



Ze všech dotázaných českých firem pouze 33 % uvedlo, že se jich GDPR výrazně týká, což je s Bulharskem nejméně v Evropské unii. O GDPR v ČR dokonce neslyšelo 21 % společností.

„K nelichotivým výsledkům českých firem dochází pravděpodobně v důsledku nízké osvěty v počátku zavádění GDPR. Ve společnosti zkrátka nevznikl dojem o celkové potřebě ochrany dat,“ reaguje na současnou situaci Vladimír Vachel, jednatel inkasní agentury EOS KSI, a dodává: „Chybou bylo, že se komunikace tématu v podstatě přenechala komerčním subjektům – poskytovatelům školení a poradenství. To celou situaci na trhu značně polarizovalo. Synonymy k pojmu GDPR se stala slova sankce a pokuta a vlastní přínos nařízení zcela zapadl.“

Více než polovina českých firem (53 %) předpokládá, že bude muset změnit interní systémy. Téměř dvě třetiny (61 %) znepokojuje větší byrokracie a 43 % firem se obává o svůj obchodní model. Společně s Rumunskem se firmy v Česku nejvíce shodují v tom, že kvůli GDPR budou muset navýšit počet zaměstnanců.

Celkově je GDPR „velmi relevantní“ pro 41 % evropských firem, přičemž nejintenzivněji se téma podle průzkumu dotýká společností v Dánsku (74 %). V porovnání s východní Evropou si na tom v otázce připravenosti na nové nařízení lépe stojí ta západní.


Jak firmy vnímají dopad GDPR na jejich podnikání?
 

O průzkumu:

Průzkum o nařízení GDPR realizovala skupina EOS ve 3 400 firmách ze 17 evropských zemí včetně České republiky a Slovenska. V každé zemi bylo v období od ledna do března 2018 dotazováno 200 firem.

 
Autodesk
  

- Inzerce -

NETGEAR Arlo Pro 2: moderní bezdrátová kamera do firmy i domácnosti

Netgear Arlo ProNETGEAR představil unikátní bezdrátovou bezpečnostní kameru Arlo Pro 2, která kromě moderního a propracovaného designu nabízí také variabilní možnosti napájení, rozsáhlou nabídku doplňků či širokou řadu pokročilých technologických funkcí zajišťujících naprosté bezpečí.

  

- Inzerce -

DMS vám pomůže s GDPR, ale nejen s GDPR

Onlio25. květen 2018 je ve znamení nabytí účinnosti obecného nařízení Evropské unie o ochraně osobních údajů, které je dobře známé pod zkratkou GDPR. A které díky řadě nejasností a vysokým sankcím vyvolává v mnoha firmách takřka posvátnou hrůzu.