facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Otevřené testování databáze DB2 Viper

DB2Viper619.jpgSpolečnost IBM zahájila otevřené testování datového serveru DB2 další generace s kódovým označením Viper. Ten má zákazníkům pomoci pracovat s daty v architektuře orientované na služby s bezkonkurenční flexibilitou, rychlostí a zabezpečením. DB2 Viper bude první databázový server na trhu, který je navržen jak pro správu dat ve formátu XML, tak pro tradiční relační správu dat. Databáze Viper bude bezplatně k dispozici klientům, partnerům a vývojářům softwaru, kteří chtějí vyzkoušet datový server IBM vyladěný pro architekturu SOA.

Mezi nové bezpečnostní funkce databáze Viper patří jedinečná možnost řízení přístupu k datům DB2 Label Based Access Control (LBAC), která umožňuje uživatelům definovat struktury v databázi způsoby, jež v minulosti nebyly možné. Možnost označování sloupců nabízí vedle řízení přístupu na úrovni řádků nové způsoby kontroly přístupu k citlivým datům v databázi. Uvedení databáze DB2 Viper je naplánováno na polovinu roku 2006. Oznámenou zkušební verzi databáze Viper si mohou stáhnout všichni zájemci a vyzkoušet její nově začleněné funkce. Zákazníci, vývojáři a partneři si mohou stáhnout DB2 Viper (testovací verzi) na adrese www.ibm.com/db2/viper.

 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.