Ostrava zavádí nový IS pro komunikaci s občany

Společnost Siemens Business Services, vítěz výběrového řízení, podepsala smlouvu s magistrátem města Ostrava na dodávku nového informačního systému pro komunikaci občana s úřadem. Jde o vůbec první projekt tohoto druhu, který se bude realizovat v České republice. Přínosem integrovaného řešení je vstřícnější přístup k občanům, zjednodušení vzájemné komunikace mezi magistrátem a občanem a zefektivnění práce magistrátu. Projekt je v hodnotě 113 milionů korun a dokončen by měl být do konce roku 2006.

Občané budou mít možnost vybrat si takový komunikační kanál, který jim bude nejlépe vyhovovat. Nebudou muset čekat dlouhé fronty na přepážkách, ale budou mít možnost komunikovat s úřadem prostřednictvím svého domácího počítače nebo svého pevného či mobilního telefonu. V případě potřeby osobní návštěvy se budou moci jednoduše objednat na konkrétní hodinu. Hlavní komponenty integrovaného řešení tvoří moderní technologie komunikačních kanálů pro kontakt občana s magistrátem (např. web portál, call centrum, SMS server), aplikace e-CRM poskytující ucelený servis pro obsluhu požadavků občanů, systém pro elektronickou správu dokumentů a inteligentní systém funkčních a datových rozhraní mezi agendami. Implementované řešení je plně modulární a škálovatelné dle aktuálních potřeb organizace, platné legislativy a rozsahu provozovaných agend.

 
  

- PR -

Doba si žádá víc než jen efektivitu, žádá předvídavost

Přelom starého a nového roku je obdobím, kdy se v IT Systems ještě více zahledíme do budoucnosti a ve spolupráci s předními experty na podnikové IT mapujeme aktuální trendy a předpokládaný vývoj v dalších letech. Proto je významnou součástí aktuálního vydání příloha Trendy ICT. Články zaměřené na očekávaný vývoj v roce 2026 ovšem najdete napříč celým vydáním.

  

- PR -

Veolia pomáhá obcím v boji se suchem

a díky systému GIST Aplikace dokáže také lépe čelit povodním


Společnost Veolia pracuje již řadu let na projektu řízení propojených vodovodních soustav v Česku. Její systém chytrých dispečinků umožňuje obcím redistribuci upravené vody do lokalit s akutním nedostatkem. Jde o příklad projektu, který pomáhá bojovat s klimatickou změnou na regionální úrovni. Součástí softwarového řešení chytrých dispečinků je také Povodňový informační systém vyvinutý ve spolupráci společností Středočeské vodárny a GIST Consulting. Povodňový informační systém funguje jako modul platformy GIST Aplikace.