Aktuality -> IT Business - 7. 9. 2011

Odvolání šéfky Yahoo není překvapení

říká Allen Weiner ze společnosti Gartner

Carol Bartz byla z čela společnosti odvolána pouhých 75 dnů poté, co jí vedení vyslovilo důvěru v hlasování. Podle analytika společnosti Gartner Allena Weinera není její odvolání takový šok. Spekulovalo se o něm více jak rok. Zarážející je především jeho načasování a forma. Podle nepotvrzených informací jí rozhodnutí bylo sděleno po telefonu.

Řízení firmy se prozatím ujal finanční ředitel Timothy Morse. Vedení zároveň oznámilo vytvoření rady, která bude Morse podporovat dokud nebude jmenován nový ředitel.

Důvody odvolání Bartz jsou zatím záhadou. Pravděpodobně je však na vině neuspokojivá výkonnost firmy, která dále ztrácí svoji pozici mezi světovou internetovou špičkou. Ukazuje se, že nedávné partnerství Yahoo – Microsoft zatím nevede ke spokojenosti ani jedné strany. I pro odešlo v poslední době z Yahoo několik řídících pracovníků. Navíc hlavní projekty společnosti jako Cennected TV nebo zpravodajská platforma Livestand se vyvíjejí velmi pomalu, stejně jako její strategie na poli sociálních sítí.

Podle Weinera má Yahoo v posledních letech problém vytvořit vlastní identitu a účinně ji komunikovat svým zaměstnancům, partnerům a zákazníkům. Přestože má společnost v řadě oblastí dobré výsledky, chybí ji vůdce, který by ji přivedl do 21. století a úspěšně postavil proti drtivému tlaku Googlu.

„Morse není nic víc než krátkodobé řešení,” shrnuje na svém blogu Weiner s tím, že to Yahoo bude mít při hledání svého nového šéfa těžké.

Zdroj: blogs.gartner.com/allen_weiner

 
  

- PR -

AI mění pravidla hry

Zatímco v minulém vydání IT Systems jsme se dívali na IT především z perspektivy průmyslu, obsah čísla 10 je mnohem pestřejší. Zaměřili jsme se například na vývoj v oblasti e-commerce, která patřila vždy mezi velmi progresivní z hlediska adopce nových technologií. Není divu v tak silně konkurenčním prostředí, kde je potřeba na každý podnět či změnu velmi rychle reagovat. A právě nyní se ve světě online nakupování rodí opravdu zásadní proměna. Přichází s nástupem umělé inteligence a má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti.