- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (76)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (68)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Odměny sociálních sítí pro české podniky
Podniky získávají nové zákazníky prostřednictvím sociálních sítí
Jak vyplývá z nové celosvětové studie, kterou zadala společnost Regus, globální poskytovatel kancelářských řešení, vytváření sociálních sítí se stalo jedním z důležitých nástrojů podnikání v České republice, když již 40 % podniků úspěšně využilo sociální sítě k rozšíření svého podnikání. Dokladem toho, jakou důvěru v současnosti podniky vkládají do sociálních sítí, představuje zjištění, že více než čtvrtina podniků v celosvětovém měřítku (27 %) vyčlenila část svých marketingových rozpočtů specificky na činnosti související s vytvářením sociálních sítí.


Sociální sítě jsou stále využívány na celém světě ke svému původnímu účelu. Nejoblíbenějším způsobem využívání sociálních sítí je udržování obchodních kontaktů: 58 % dotázaných ve světě uvedlo, že používají sítě tímto způsobem. Velmi oblíbeným způsobem využití je členství ve speciálních zájmových skupinách (54 %). I když je řada skeptiků (34 %) přesvědčena, že vytváření sociálních sítí nebude nikdy představovat významnou metodu navazování kontaktů se spotřebiteli a potenciálními zákazníky, celých 51 % podniků vytváří skupiny zákazníků, kontaktuje je a řídí prostřednictvím sociálních sítí. 54 % podniků využívá sociální sítě k získání užitečných obchodních informací. Překvapivě však pouze 22 % dotázaných nalezlo nové zaměstnání prostřednictvím sociálních sítí a to i navzdory speciálním funkcím pro vyhledávání zaměstnání, jako jsou například v LinkedIn.
V České republice pouze 15 % podniků aktivně vyčlenilo část marketingových rozpočtů specificky pro vytváření sociálních sítí. O 5 % více dotázaných v České republice, než je světový průměr, využilo sociální sítě ke vstupu do speciálních zájmových skupin (54 %) a 45 % používá sociální sítě k získání důležitých obchodních informací. Velmi malé procento dotázaných – 14 % (ve světě 44 %) – uvedlo, že je v rámci těchto sítí zaujaly audiovizuální animace a portréty společností.
Průzkum se rovněž zabývá analýzou využívání sociálních sítí podle velikosti společností. Zde bylo zjištěno, že u malých podniků existuje v průměru o něco větší pravděpodobnost, že budou využívat sociální sítí. 49 % malých podniků v České republice úspěšně získalo nové zákazníky prostřednictvím sociálních sítí v porovnání se 17 % velkých podniků. V porovnání se středními a velkými podniky aktivně vyčlenilo část marketingových rozpočtů na tuto činnost více malých podniků (18 %). Na rozdíl od 22 % velkých podniků vyjádřilo 49 % malých podniků přesvědčení, že hlavní využití sociálních sítí spočívá ve vytváření skupin zákazníků, jejich kontaktování a řízení. V rozporu s trendy zjištěnými tímto celosvětovým průzkumem je nižší pravděpodobnost, že zaměstnanci velkých českých podniků naleznou zaměstnání prostřednictvím sociálních sítí (22 %) v porovnání se zaměstnanci malých podniků (25 %).
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
23.10. | [WEBINÁŘ ] Když CAD přestane být jen kreslení - Objevte... |
13.11. | Update Conference Prague 2025 |