Aktuality -> Analýzy - 12. 7. 2010

Odměny sociálních sítí pro české podniky

Podniky získávají nové zákazníky prostřednictvím sociálních sítí

Jak vyplývá z nové celosvětové studie, kterou zadala společnost Regus, globální poskytovatel kancelářských řešení, vytváření sociálních sítí se stalo jedním z důležitých nástrojů podnikání v České republice, když již 40 % podniků úspěšně využilo sociální sítě k rozšíření svého podnikání. Dokladem toho, jakou důvěru v současnosti podniky vkládají do sociálních sítí, představuje zjištění, že více než čtvrtina podniků v celosvětovém měřítku (27 %) vyčlenila část svých marketingových rozpočtů specificky na činnosti související s vytvářením sociálních sítí.



Sociální sítě jsou stále využívány na celém světě ke svému původnímu účelu. Nejoblíbenějším způsobem využívání sociálních sítí je udržování obchodních kontaktů: 58 % dotázaných ve světě uvedlo, že používají sítě tímto způsobem. Velmi oblíbeným způsobem využití je členství ve speciálních zájmových skupinách (54 %). I když je řada skeptiků (34 %) přesvědčena, že vytváření sociálních sítí nebude nikdy představovat významnou metodu navazování kontaktů se spotřebiteli a potenciálními zákazníky, celých 51 % podniků vytváří skupiny zákazníků, kontaktuje je a řídí prostřednictvím sociálních sítí. 54 % podniků využívá sociální sítě k získání užitečných obchodních informací. Překvapivě však pouze 22 % dotázaných nalezlo nové zaměstnání prostřednictvím sociálních sítí a to i navzdory speciálním funkcím pro vyhledávání zaměstnání, jako jsou například v LinkedIn.

V České republice pouze 15 % podniků aktivně vyčlenilo část marketingových rozpočtů specificky pro vytváření sociálních sítí. O 5 % více dotázaných v České republice, než je světový průměr, využilo sociální sítě ke vstupu do speciálních zájmových skupin (54 %) a 45 % používá sociální sítě k získání důležitých obchodních informací. Velmi malé procento dotázaných – 14 % (ve světě 44 %) – uvedlo, že je v rámci těchto sítí zaujaly audiovizuální animace a portréty společností.

Průzkum se rovněž zabývá analýzou využívání sociálních sítí podle velikosti společností. Zde bylo zjištěno, že u malých podniků existuje v průměru o něco větší pravděpodobnost, že budou využívat sociální sítí. 49 % malých podniků v České republice úspěšně získalo nové zákazníky prostřednictvím sociálních sítí v porovnání se 17 % velkých podniků. V porovnání se středními a velkými podniky aktivně vyčlenilo část marketingových rozpočtů na tuto činnost více malých podniků (18 %). Na rozdíl od 22 % velkých podniků vyjádřilo 49 % malých podniků přesvědčení, že hlavní využití sociálních sítí spočívá ve vytváření skupin zákazníků, jejich kontaktování a řízení. V rozporu s trendy zjištěnými tímto celosvětovým průzkumem je nižší pravděpodobnost, že zaměstnanci velkých českých podniků naleznou zaměstnání prostřednictvím sociálních sítí (22 %) v porovnání se zaměstnanci malých podniků (25 %).


 
  

- PR -

IFS Cloud a Industrial AI:

Když ERP začíná skutečně přemýšlet


Stojíte před rozhodnutím, jak posunout svůj ERP systém dál? Moderní podniky dnes řeší nejen efektivnější plánování a úspory, ale i to, jak do svých procesů začlenit umělou inteligenci bez zbytečně nákladného vývoje. Právě této otázce je věnovaný následující článek.

  

- PR -

Řešení dopravy v IS KARAT

Od verze 24 je v informačním systému KARAT k dispozici nové řešení pro řízení a plánování dopravy. Toto řešení vzniklo na základě požadavků zákazníků pro sofistikovanější přístup k plánování a řízení dopravy v IS KARAT bez zbytečných investic a propojení na systémy třetích stran.