Aktuality -> Analýzy - 12. 7. 2010

Odměny sociálních sítí pro české podniky

Podniky získávají nové zákazníky prostřednictvím sociálních sítí

Jak vyplývá z nové celosvětové studie, kterou zadala společnost Regus, globální poskytovatel kancelářských řešení, vytváření sociálních sítí se stalo jedním z důležitých nástrojů podnikání v České republice, když již 40 % podniků úspěšně využilo sociální sítě k rozšíření svého podnikání. Dokladem toho, jakou důvěru v současnosti podniky vkládají do sociálních sítí, představuje zjištění, že více než čtvrtina podniků v celosvětovém měřítku (27 %) vyčlenila část svých marketingových rozpočtů specificky na činnosti související s vytvářením sociálních sítí.



Sociální sítě jsou stále využívány na celém světě ke svému původnímu účelu. Nejoblíbenějším způsobem využívání sociálních sítí je udržování obchodních kontaktů: 58 % dotázaných ve světě uvedlo, že používají sítě tímto způsobem. Velmi oblíbeným způsobem využití je členství ve speciálních zájmových skupinách (54 %). I když je řada skeptiků (34 %) přesvědčena, že vytváření sociálních sítí nebude nikdy představovat významnou metodu navazování kontaktů se spotřebiteli a potenciálními zákazníky, celých 51 % podniků vytváří skupiny zákazníků, kontaktuje je a řídí prostřednictvím sociálních sítí. 54 % podniků využívá sociální sítě k získání užitečných obchodních informací. Překvapivě však pouze 22 % dotázaných nalezlo nové zaměstnání prostřednictvím sociálních sítí a to i navzdory speciálním funkcím pro vyhledávání zaměstnání, jako jsou například v LinkedIn.

V České republice pouze 15 % podniků aktivně vyčlenilo část marketingových rozpočtů specificky pro vytváření sociálních sítí. O 5 % více dotázaných v České republice, než je světový průměr, využilo sociální sítě ke vstupu do speciálních zájmových skupin (54 %) a 45 % používá sociální sítě k získání důležitých obchodních informací. Velmi malé procento dotázaných – 14 % (ve světě 44 %) – uvedlo, že je v rámci těchto sítí zaujaly audiovizuální animace a portréty společností.

Průzkum se rovněž zabývá analýzou využívání sociálních sítí podle velikosti společností. Zde bylo zjištěno, že u malých podniků existuje v průměru o něco větší pravděpodobnost, že budou využívat sociální sítí. 49 % malých podniků v České republice úspěšně získalo nové zákazníky prostřednictvím sociálních sítí v porovnání se 17 % velkých podniků. V porovnání se středními a velkými podniky aktivně vyčlenilo část marketingových rozpočtů na tuto činnost více malých podniků (18 %). Na rozdíl od 22 % velkých podniků vyjádřilo 49 % malých podniků přesvědčení, že hlavní využití sociálních sítí spočívá ve vytváření skupin zákazníků, jejich kontaktování a řízení. V rozporu s trendy zjištěnými tímto celosvětovým průzkumem je nižší pravděpodobnost, že zaměstnanci velkých českých podniků naleznou zaměstnání prostřednictvím sociálních sítí (22 %) v porovnání se zaměstnanci malých podniků (25 %).


 
  

- PR -

AI jako motor výroby a datové inteligence

ITS_6Jak jste si jistě všimli, aktuální vydání IT Systems je první, které má nové logo. Po dlouhé době jsme se rozhodli oživit nejen logo časopisu, ale také navazujících online médií. Právě výraznější provázání loga časopisu IT Systems, webu SystemOnLine a newsletteru SystemNEWS bylo hlavním cílem modernizace, ke které jsme přistoupili teprve podruhé v téměř třicetileté historii našeho časopisu.

  

- PR -

Budou váš kamerový systém řídit AI agenti?

5 trendů roku 2025 od video specialisty Milestone Systems


XProtectLetošní rok přináší zásadní proměny v oblasti videodohledových systémů. Podle Rahula Yadava, technologického ředitele společnosti Milestone Systems, se do popředí dostávají samostatně jednající AI agenti, akční inteligence a inteligentní video management systémy. Co tyto posuny znamenají pro integrátory, resellery i provozní týmy? Přinášíme pět klíčových trendů, které budou podle Milestone formovat bezpečnostní technologii v nadcházejících měsících.