- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Obchodní model software jako služba čeká růst
Gartner předpovídá růst obratu ze služeb poskytování softwaru o 18 procent v roce 2009
Podle společnosti Gartner dosáhne celosvětově obrat ze služeb poskytování softwaru (SaaS) v roce 2009 hodnoty 7,5 miliardy amerických dolarů, což představuje růst o 17,7 procenta v porovnání s rokem 2008. Gartner rovněž předpokládá, že trh SaaS bude vykazovat trvalý růst až do roku 2013, kdy je očekáván celkový obrat ze služeb poskytování softwaru ve výši přes 14 miliard dolarů. Ve všech případech je přitom uvažován trh podnikových aplikací.


„Využití obchodního modelu SaaS na trhu podnikových aplikací neustále roste,“ říká Sharon Mertz, research director společnosti Gartner. „Přijetí obchodního modelu on-demand, kdy software není klasicky licencován, ale je používán na vyžádání, se zlepšuje s rozšiřováním nabídky takových služeb prostřednictvím různých aliancí mezi jednotlivými poskytovateli služeb.“
Největší podíl na trhu SaaS mají stále služby v oblasti správy obsahu a podpory komunikace a spolupráce. Na druhém místě jsou pak služby v oblasti CRM.
Obrat ze služeb poskytování softwaru – podnikových aplikací (SaaS), celosvětově v milionech USD

Zatímco v roce 2005 představoval objem služeb SaaS v oblasti CRM celosvětově méně než pět set milionů dolarů a tvořil osm procent trhu CRM řešení, v roce 2008 už byl podíl těchto služeb více než dvacet procent a obrat téměř 1,9 miliardy dolarů. Gartner očekává, že tento růst bude pokračovat a služby SaaS budou v roce 2009 představovat téměř 24 procent z celkového trhu CRM řešení.
„Rychlé přijetí obchodního modelu SaaS a úspěch společnosti salesforce.com přimělo dodavatele CRM systémů, kteří neuměli nabídnout on-demand řešení, k tomu, aby získali akvizicemi menší dodavatele SaaS služeb a rozšířili svoji nabídku,“ dodává Sharon Mertz.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |