facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 21. 11. 2006

Obavy o nedostatečnou kvalitu a spolehlivost VoIP

VoIP647.jpgNezávislý průzkum zadaný společností Compuware ukázal, že 73 % evropských IT ředitelů se stále obává nedostatečné kvality a spolehlivosti přenosu hlasu po sítích IP (VoIP). V příštím roce se přitom přes VoIP bude realizovat zhruba 75 % veškerých hlasových přenosů a tak je znepokojivé, že firmy stále této technologii nevěří a sledují pouze nižší náklady a větší funkčnost. Jednou z příčin těchto obav je podle průzkumu skutečnost, že více než třetina firem (39 %) nemapuje výkon aplikací, vč. přenosu hlasu, před jejich zavedením, takže nedokáží stanovit jejich vliv na podnikovou síť a následně nemají přehled o jejich kvalitě a spolehlivosti.

Pouze 8 % firem řídí a monitoruje nebo je připraveno řídit a monitorovat systém na úrovni jednotlivých hovorů. 37 % IT manažerů reaguje pouze na názory uživatelů a řeší proto problémy až po jejich vzniku, 29 % společností pak příležitostně využívá syntetické testování, které však jednak zvyšuje zátěž sítě a zároveň nezachytí problémy, které se vyskytnou v nečekanou dobu či v noci, kdy tyto testy neběží. 72 % IT oddělení řeší monitorování sítě metodou, při níž sledují pouze celkové zatížení sítě a nevěnují se hodnocení jednotlivých činností a využití aplikací. 46 % dotázaných IT manažerů přiznává, že místo analýzy problémů a jejich příčin pouze vyhradí pro tento typ přenosů větší přenosové pásmo.
Průzkum probíhal mezi 300 IT řediteli z velkých podniků v různých částech Evropy a prováděla ho agentura Omniboss, divize společnosti Vanson Bourne zaměřené na průzkumy trhu.

 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.