Aktuality -> Analýzy - 27. 11. 2006

O domény s diakritikou nemají uživatelé internetu zájem

analyza_cznic_648.jpgSdružení CZ.NIC zopakovalo po dvou letech průzkum mezi českými uživateli internetu (organizacemi i jednotlivci), jehož cílem bylo zjištění zájmu o zavedení domén druhé úrovně s českými diakritickými znaménky (tedy například www.českárepublika.cz), tzv. IDN (Internationalized Domain Names). Stejně jako u průzkumu z roku 2004 se i nyní většina respondentů vyslovila proti zavedení IDN.

V rámci průzkumu, který provedla agentura Markent, bylo telefonicky dotazováno 432 organizací, držitelů alespoň jednoho doménového jména v doméně CZ, a osobně dotazováno 555 individuálních uživatelů internetu ve věku 18–64 let. Z celkového počtu 432 oslovených organizací bylo zpracováno 313 odpovědí, zájem o zavedení domén s diakritikou projevilo pouze 20 % respondentů. Zájem o IDN mezi organizacemi je tedy ještě nižší než v roce 2004, kdy se pro jeho zavedení vyjádřilo 24 % respondentů. Mezi individuálními uživateli internetu v ČR je zájem o domény s diakritikou vyšší, pro jejich zavedení se vyjádřilo 45 % dotazovaných z celkového počtu 555 respondentů. V průzkumu pořádaném v roce 2004 nebyli individuální uživatelé internetu zahrnuti.

 
  

- PR -

IFS Cloud a Industrial AI:

Když ERP začíná skutečně přemýšlet


Stojíte před rozhodnutím, jak posunout svůj ERP systém dál? Moderní podniky dnes řeší nejen efektivnější plánování a úspory, ale i to, jak do svých procesů začlenit umělou inteligenci bez zbytečně nákladného vývoje. Právě této otázce je věnovaný následující článek.

  

- PR -

IQHUBS: když data rozhodují o budoucnosti výroby

Moderní továrny jsou technologicky vyspělé – stroje, linky, roboti – ale když se vedení ptá: „Proč klesla produktivita?“, odpověď chybí. Reporty přicházejí pozdě, čísla se rozcházejí. Rozhodování bez spolehlivých dat pak vede k nižší efektivitě a vyšším nákladům. A právě to je paradox: technologie jsou všude, ale chytrá data chybí. Proto jsme vyvinuli systém, který tento začarovaný kruh rozbíjí. Nad výrobou leží informační mlha a tu zvedáme.