Aktuality -> IT Projekty - 29. 4. 2008

Nový rezervační systém Českých drah

ARES – 3 umožňuje rezervaci míst ve vlacích po celé Evropě

České dráhy používají od listopadu 2007 nový centrální rezervační systém osobní přepravy ARES – 3. Tento nový systém s obslužností stovek transakcí za vteřinu nyní umožňuje tuzemským i zahraničním uživatelům rezervovat místa ve vlacích celé Evropy a Českým drahám dále rozšiřovat nabídku cestujícím rezervovat si nové služby nejen ve vlacích ČD. ARES - 3 přináší v porovnání s předešlými verzemi systému mnohem nižší provozní náklady a zvyšuje flexibilitu rezervačních dat. Díky využití nejnovějších technologií a integraci různých platforem mohl být zároveň navýšen počet pokladních terminálů po celé České republice na současných 1 250.



Vlastní provoz rezervačního systému je realizován pomocí 2 clusterových řešení pro aplikační servery a pro databázi. Operačním systémem všech serverů je Windows Server 2003, databáze jsou typu MS SQL Server 2005 a všechny aplikace byly vyvinuty ve Visual Studiu 2005. Další rozvoj projektu bude reagovat především na požadavky mezinárodního železničního společenství UIC (Mezinárodní železniční unie) a OSŽD (Organizace pro spolupráci železnic) a samotných Českých drah. V současné době probíhá například implementace elektronických karet In-karta v systémech osobní dopravy a služby ČD Kurýr pro odbavení, přepravu a sledování zásilek. Řešení pro společnost České dráhy vyvinula a dodala dceřiná společnost ČD - Telematika ve spolupráci s firmou Oltis Group.

 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.

  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.