facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 29. 4. 2008

Nový rezervační systém Českých drah

ARES – 3 umožňuje rezervaci míst ve vlacích po celé Evropě

České dráhy používají od listopadu 2007 nový centrální rezervační systém osobní přepravy ARES – 3. Tento nový systém s obslužností stovek transakcí za vteřinu nyní umožňuje tuzemským i zahraničním uživatelům rezervovat místa ve vlacích celé Evropy a Českým drahám dále rozšiřovat nabídku cestujícím rezervovat si nové služby nejen ve vlacích ČD. ARES - 3 přináší v porovnání s předešlými verzemi systému mnohem nižší provozní náklady a zvyšuje flexibilitu rezervačních dat. Díky využití nejnovějších technologií a integraci různých platforem mohl být zároveň navýšen počet pokladních terminálů po celé České republice na současných 1 250.



Vlastní provoz rezervačního systému je realizován pomocí 2 clusterových řešení pro aplikační servery a pro databázi. Operačním systémem všech serverů je Windows Server 2003, databáze jsou typu MS SQL Server 2005 a všechny aplikace byly vyvinuty ve Visual Studiu 2005. Další rozvoj projektu bude reagovat především na požadavky mezinárodního železničního společenství UIC (Mezinárodní železniční unie) a OSŽD (Organizace pro spolupráci železnic) a samotných Českých drah. V současné době probíhá například implementace elektronických karet In-karta v systémech osobní dopravy a služby ČD Kurýr pro odbavení, přepravu a sledování zásilek. Řešení pro společnost České dráhy vyvinula a dodala dceřiná společnost ČD - Telematika ve spolupráci s firmou Oltis Group.

 
  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.

  

- PR -

Transformace bankovnictví a pojišťovnictví v éře umělé inteligence

Umělá inteligence se stala hy­ba­te­lem digitální revoluce ve finančním sektoru. Přináší bezprecedentní možnosti automatizace, personalizace služeb a optimalizace rizik. Přestože potenciál AI je enormní, jen malá část bank má připravenou komplexní strategii pro její implementaci.