facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 28. 2. 2019

Nový průzkum Dellu o stavu digitální transformace je plný pesimismu

graf, poklesZ nejnovějšího průzkumu sestaveného společností Dell Technologies vyplývá, že v mnoha firmách jsou programy digitální transformace stále teprve v počátcích. Z průzkumu, který se opírá o vyjádření 4 600 firemních lídrů z více než 40 zemí, paradoxně vyplývá, že digitálně nejvyspělejší jsou rozvíjející se trhy.



Výsledky průzkumu ve zkratce:

  • Jen pouhých 5 % firem z celého světa bylo označeno za digitální lídry, což od roku 2016 nepředstavuje žádné zlepšení.
  • Rozvíjející se trhy si vedou mnohem lépe než ty rozvinuté, přičemž nejvyšší skóre digitální vyspělosti získaly Indie, Brazílie a Thajsko.
  • 78 % respondentů uvádí, že digitální transformace by měla mít v jejich organizaci širší záběr.
  • 51 % respondentů se domnívá, že budou mít potíže s plněním měnících se požadavků zákazníků, a každý třetí se obává, že za pět let zůstanou pozadu.
  • 91 % respondentů naráží na překážky, jako je 1) ochrana a zabezpečení osobních údajů a dat, 2) omezené rozpočty a zdroje a 3) nedostatečné dovednosti pracovníků.

Společnost Dell Technologies ve spolupráci se společnostmi Intel a Vanson Bourne provedla průzkum mezi 4 600 vedoucími pracovníky (od pozice ředitele až po nejvyšší vedení) středně velkých až velkých společností po celém světě. Na základě jejich vyjádření sestavila index digitální transformace (DTI), ze kterého vyplývá, že digitálně nejvyspělejší jsou rozvíjející se trhy. Nejvyšší příčky globálního žebříčku DTI obsadily Indie, Brazílie a Thajsko. Naopak rozvinuté trhy ztrácejí a nejnižší skóre digitální vyspělosti obdrželo Japonsko, Dánsko a Francie. Česká republika se v průzkumu umístila na 32. místě za svými sousedy Polskem (15.), Německem (24.) a Rakouskem (30.).

Druhý index digitální transformace z roku 2018 navazuje na vůbec první index digitální transformace sestavený v roce 2016. V porovnání těchto dvou let je zřetelně vidět, že pokrok přichází jen velice pomalu a že se organizacím nedaří držet krok s prudkým tempem změn. Procento organizací zařazených do kategorie Implementující se sice zvýšilo, ale na vrcholu nedošlo k žádnému pokroku. Téměř čtyři z deseti (39 %) firem stále spadají do dvou digitálně nejméně vyspělých skupin (Zaostávající a Následovníci).

Skupiny ve srovnávací studii Popis Celý
svět
dnes
Celý svět v roce 2016 Česká republika dnes
Lídři Digitální transformaci mají zapsánu ve své DNA. 5 % 5 % 0 %
Implementující Mají vyspělý plán digitální transformace, investují a zavádějí inovace. 23 % 14 % 23 %
Zvažující Postupně přijímají digitální transformaci a plánují a investují s ohledem na budoucnost. 33 % 34 % 30 %
Následovníci Provádějí jen velmi málo digitálních investic, váhavě začínají s plánováním. 30 % 32 % 28 %
Zaostávající Nemají plán digitální transformace, omezeně investují a zavádějí dílčí iniciativy. 9 % 15 % 19 %

Mezi pět hlavních překážek úspěchu digitální transformace patří:

  1. Obavy v oblasti ochrany dat a zabezpečení (posun z 5. místa v roce 2016, v České republice na 7. místě)
  2. Omezené rozpočty a zdroje
  3. Nedostatek vhodných dovedností a zkušeností interních pracovníků
  4. Regulace a změny v legislativě (posun z 9. místa v roce 2016)
  5. Nerozvinutá digitální kultura

Téměř polovina respondentů (49 %) se domnívá, že jejich organizace bude mít během příštích pěti let potíže s prokázáním své důvěryhodnosti (v České republice 72 %). Téměř třetina (32 %) nevěří, že jejich vlastní organizace dokáže plnit příslušné předpisy, jako je obecné nařízení EU o ochraně osobních údajů (v České republice 28 %). Každý třetí respondent nevěří, že jeho vlastní organizace dokáže ochránit data zaměstnanců nebo zákazníků (v České republice 29 % v případě dat zaměstnanců a 36 % v případě dat zákazníků).

Metodika průzkumu: Nezávislá výzkumná agentura Vanson Bourne provedla v létě 2018 průzkum mezi 4 600 vedoucími pracovníky středně velkých až velkých společností ze 42 zemí a  klasifikovala snahy firem o přechod na digitální podnikání na základě jejich IT strategie, iniciativ transformace pracovních sil a toho, jak samy vnímají svou výkonnost podle základní sady atributů digitálního podnikání.
 


 
  

- PR -

Pět způsobů, jak AI změní náš svět k nepoznání

AI_analyzuje_data-PR.jpegUmělá inteligence (AI) a strojové učení (ML) přináší už více než 10 let podnikům i výzkumníkům stále možnosti. Ať už jde o využití prediktivní analýzy k předvídání údržby zařízení, nástroje počítačového vidění, které dávají oči robotům na automatických montážních linkách, nebo digitální dvojčata sloužící k simulaci fungování továren, měst, a dokonce i celých ekonomik, seznam aplikací poháněných AI je dlouhý a stále se prodlužuje.

  

- PR -

Transformace bankovnictví a pojišťovnictví v éře umělé inteligence

Umělá inteligence se stala hy­ba­te­lem digitální revoluce ve finančním sektoru. Přináší bezprecedentní možnosti automatizace, personalizace služeb a optimalizace rizik. Přestože potenciál AI je enormní, jen malá část bank má připravenou komplexní strategii pro její implementaci.