Aktuality -> IT Business - 2. 9. 2022 - Zdeněk Gric

Novou generální ředitelkou české pobočky Accenture se stala Lenka Madliaková

Novou generální ředitelkou české pobočky Accenture se s platností od 1. září 2022 stala Lenka Madliaková. V nové funkci nahrazuje dosavadního ředitele Roberta Libonatiho. Madliaková se nové role ujímá po více než 21 letech práce v oblasti technologického poradenství. Svou kariéru začala ve slovenské pobočce Accenture nejprve coby stážistka, poté v roce 2001 jako konzultantka. V roce 2008 se přesunula do České republiky. Kromě českých a slovenských klientů pracovala také pro mezinárodní společnosti působící v Bulharsku nebo Japonsku. Od roku 2018 zodpovídá za technologické projekty v oblastech farmacie, výroby, prodeje spotřebního zboží a automobilového průmyslu. Kromě své nové role ve vedení české pobočky si Madliaková ponechává i dosavadní pozici.



Madliaková je absolventkou Ekonomické univerzity v Bratislavě. Žije v Praze s manželem a dvěma dětmi.

“Svět se mění neuvěřitelnou rychlostí, a pokud chtějí společnosti zůstat kompetitivní, musí umět na tyto změny pohotově a správně reagovat. Jedním z mých hlavních cílů v roli generální ředitelky české pobočky je nadále přinášet mimořádnou kvalitu poradenských a technologických služeb našim klientům, být pro ně spolehlivým partnerem i v otázkách inkluze, diverzity a udržitelnosti a v konečném důsledku tak holisticky podporovat růst jejich podnikání. Také chci pokračovat v posilování diverzity uvnitř naší společnosti a přivést do technologií více žen, které se kariéry v IT mnohdy obávají. Jasně se ukazuje, že inovační potenciál je vyšší ve společnostech se silnou kulturou rovnosti, jako je právě Accenture,” říká Lenka Madliaková, nová generální ředitelka české pobočky Accenture.


 
  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.

  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.