Nové verze aplikací IFS jsou GDPR ready

IFSSpolečnost IFS se pochlubila, že nové funkce produktů IFS Applications a IFS Field Service Management jsou připraveny na požadavky nařízení GDPR při správě a zpracovávání osobních údajů, které vstoupí v platnost 25. května 2018. Dodržování nařízení GDPR podporují nové funkce, které jsou součástí produktu IFS Applications 9 od Update 10 a dále. Podobné funkce budou od konce 1. čtvrtletí roku 2018 podporovány také v řešení IFS Field Service Management 5.7 od Update 3 dále.



Nové funkce podnikových aplikací IFS podporují splnění požadavků nařízení GDPR ve všech klíčových procesech týkajících se správy osobních údajů:

  1. Shromažďování údajů v souladu se zákonem: Podle nařízení GDPR smí být osobní údaje shromažďovány výhradně pro konkrétní definované účely a uchovávány pouze po dobu nezbytnou pro tyto účely. Nové funkce usnadňují tyto činnosti tím, že umožňují identifikovat veškeré datové subjekty a přiřadit k nim jeden nebo několik definovaných účelů pro zpracování osobních údajů, včetně doby trvání, přičemž každý z nich lze propojit s jedním nebo několika právními důvody pro zpracování.
  2. Bezpečné uchovávání: Osobní údaje musí být zadávány a uchovávány bezpečným způsobem v systémech používaných pro jejich zpracování a v souladu s oprávněními k přístupu nezbytnými pro účel, pro který byly údaje shromážděny. Nové funkce doplňující stávající mechanismy pro přístup k údajům založený na rolích, usnadňují tyto činnosti tím, že nabízejí soubor speciálních mechanismů a oken zjednodušujících správu datových subjektů, položek osobních informací, účelu zpracování údajů, odstraňování a anonymizaci údajů a datem řízené platnosti souhlasu evidence a použití osobních údajů.
  3. Bezpečný přístup a přenos: Možnost přístupu k údajům a jejich přenos je významnou součástí při plnění požadavků nařízení GDPR. Nové funkce usnadňují tyto činnosti tím, že přináší nový přehled, který lze vytvořit pro konkrétní datový subjekt. Nový přehled zobrazí příslušné informace včetně všech uchovávaných údajů, jejich účelů uchovávání spolu s příslušným daty vypršení platnosti a právních důvodů, jimž tyto údaje a účely podléhají.
  4. Bezpečná správa/odstranění: Mezi tři hlavní požadavky nařízení GDPR patří zajišťování aktuálnosti záznamů, právo datových subjektů „být zapomenut“ a povinnost správce údajů neuchovávat záznamy pro jiné než zákonné účely, kromě těch, pro které datový subjekt udělil souhlas. Nové funkce usnadňují tyto činnosti tím, že podporují procesy správy údajů. Poskytují správci údajů možnost aktualizovat data, odstraňovat je nebo anonymizovat (podle potřeby) v závislosti na souhlasu datového subjektu nebo při uplynutí doby povolené pro jejich uchovávání.
  5. Používání údajů v souladu se zákonem: Uchovávání osobních údajů v systému s možností zpřístupnit, poskytnout a odstranit údaje kdykoli v případě potřeby je zásadní nutností, která vyžaduje správné nastavení, správu a používání osobních informací, což zase naopak závisí na snadném přístupu, vizualizaci údajů a schopnosti být informován. Nové funkce usnadňují tyto činnosti tím, že poskytují jediný vstupní bod pro přístup a správu účelů a důvodů zpracování.

 
  

- PR -

Od nadšení „devadesátek“ k úspěšnému podnikání v EMS

torola_microchip_01.jpgHistorie společnosti TOROLA electronic, spol. s r.o., se datuje od roku 1991, kdy se tři vysokoškolští kamarádi, kteří do té doby pracovali ve společnostech TESLA Třinec a TESLA Rožnov pod Radhoštěm, rozhodli založit vlastní firmu. A protože měli zálibu v elektronice a pracovali v elektrotechnickém průmyslu, směřovala i jejich vlastní budoucnost právě tímto směrem.

  

- PR -

AI už nie je len trend, ale potvrdzuje svoju reálnu silu v biznise

Generatívna umelá inteligencia už nie je len experimentom technologických nadšencov a stáva sa významnou súčasťou fungovania firiem a organizácií. Často sa prezentuje marketingovým pozlátkom, no ak má fungovať v zložitom svete organizácií, tak nestačí len začať. Dôležité je vybudovať celé zázemie, ktoré jej dá reálnu hodnotu. To je hlavný odkaz z 22. ročníka technologickej konferencie SOFTECON 2025, ktorú organizovala spoločnosť SOFTEC. Na podujatí sa zúčastnilo vyše 300 odborníkov z bánk, poisťovní, telekomunikácií, či organizácií verejného sektora.