facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 19. 10. 2007

Nové technologie na trhu webhostingu

cesky_webhosting_742.jpgNa českém trhu webhostingových pronájmů se začínají prosazovat nové technologie. Jde především o tzv. virtualizaci, která umožňuje poskytovatelům webového prostoru nabízet nové služby a u stávajících dosáhnout vyšší efektivity. Tento trend by měl podpořit další růst domácího trhu webových pronájmů, který je ve srovnání s loňským rokem poloviční. Za prvních 9 měsíců letošního roku přibylo na českém trhu více než 12 tisíc nových pronájmů webového prostoru. To představuje nárůst o více než 7 procent. Loni za první tři čtvrtletí dosáhl růst hodnoty 14 procent. Celkový objem tržeb za pronájem prostoru pro webové stránky by měl letos na českém internetu přesáhnout půl miliardy korun. Pomalejší růst souvisí hlavně se sílící cenovou konkurencí a se snazší dostupností hostingových technologií.

Očekávanou transformaci celého odvětví zahajuje právě virtualizace, kterou využívá několik předních domácích pronajímatelů webového prostoru. Český trh tak s určitým zpožděním kopíruje vývoj na vyspělejších trzích. Nejúspěšnějšími poskytovateli webového pronájmu jsou u nás Active 24 a P.E.S. consulting, kterým dohromady patří téměř polovina trhu. Na třetím, resp. čtvrtém místě následují společnosti Zoner software a Ignum. První pětku uzavírá firma Nethost. Pořadí na čelních místech je již několik let beze změn.

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.