facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Nová verze SODAT Protection & Analytics 2.0 odhalí, kdo neoprávněně nakládal s daty

SODATBrněnská společnost SODAT uvolnila novou verzi svého produktu Protection & Analytics 2.0, který se zaměřuje na monitoring přístupů k citlivým datům firem. Firmy mohou pomocí tohoto nástroje sledovat, kdo má k citlivým údajům přístup, i to kudy a kam firmu opouštějí. Využívá přitom i techniky machine learningu. Na vývoji nové verze proto SODAT spolupracoval s dalšími brněnskými společnostmi ze skupiny MindForge, a to Gauss Algorithmic a Cognito.



Produkt je koncipován tak, aby monitoroval všechny operace na vybraných síťových discích i firemních webových aplikacích (CRM, DMS, intranet atd.). Uživatelé tak mohou sledovat, co se například s důležitými smlouvami, nabídkami, životopisy nebo projektovou dokumentací děje, a to s minimálním zpožděním.

Odchozí data – kudy data odešla
Odchozí data – kudy data odešla

„Vývoj produktu jsme v současnosti směřovali od sledování produktivity spíše ke sledování pohybu souborů, klademe tedy důraz především na datovou bezpečnost,“ popisuje směřování produktu Jan Vobruba CEO společnosti SODAT.

Klíčové je se nyní soustředit nejen na to, kdo má k citlivým datům přístup, ale i jakou cestou data organizaci opouští. Společnosti mohou v rámci bezpečnosti sledovat, které dokumenty, definované jako citlivé či osobní, opouští organizaci emailem, na USB, tiskem nebo uploadem a kdo je takto přesunul.

Přístup k dokumentům
Přístup k dokumentům

Produkt je vhodný také pro monitorování přístupu k osobním údajům dle GDPR. Firma má přehled, kdo k nim ve skutečnosti přistupuje a jak s nimi nakládá. Report z produktu lze použít při kontrole z Úřadu pro ochranu osobních údajů (UOOU).

SODAT uvádí, že produkt lze velmi rychle implementovat. U zákazníků s 250 počítači je prý možné produkt nasadit během 10 dnů, včetně instalace serveru i automatizované distribuce agentů na koncové stanice. K dispozici je také online demo na https://www.sodat.com/online-demo.


 
  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.

  

- PR -

iQsub Technologies díky Odoo zefektivnilo výrobu a řízení firmy

Česká společnost iQsub Technologies se specializuje na vývoj a výrobu špičkového potápěčského vybavení, včetně dýchacích přístrojů a odolných pouzder pro kamery GoPro do extrémních podmínek. Se zákazníky po celém světě a nejvyššími požadavky na kvalitu a spolehlivost potřebovala moderní a efektivní řízení svých firemních procesů.