facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Nová verze IS Karat láká především na mobilního klienta

Karat ISNa konci listopadu proběhlo v Brně pravidelné setkání uživatelů informačního systému Karat, na kterých bývá tradičně uváděna jeho nová verze. Tradice nebyla ani letos porušena, a tak se téměř 400 uživatelů Karat Konference 2017 mohlo seznámit s novinkami, které Karat verze 18 přináší. Přestože různých vylepšení, nebo i zcela nových funkcí bylo opravdu mnoho, všechny zastínilo uvedení nového mobilního klienta, který není na rozdíl od jiných ERP systémů řešený jako mobilní prezentační aplikace, ale jako plnohodnotná klientská aplikace „pouze“ optimalizovaná pro mobilní zařízení s operačním systémem Android a iOS.



O významu mobilního klienta svědčí i to, že jej osobně uvedl generální ředitel společnosti Karat Software, Ing. Martin Válek, který konferenci zahájil a hned představil nejočekávanější novinku.

V dopoledním přednáškovém bloku byla následně představena i další vylepšení v nové verzi informačního systému Karat s číslovkou 18, konkrétně novinky v oblasti uživatelského prostředí a aplikačních modulů. Samostatná prezentace pak byla věnována řešení problematiky GDPR.

Ing. Martin Válek
Ing. Martin Válek

„Jednoznačně největší a nejočekávanější novinkou bylo představení a uvedení Mobilního klienta IS Karat. Díky němu lze plnohodnotně pracovat s IS Karat na mobilních dotykových zařízeních různých velikostí a s různými operačními systémy, např. Android nebo iOS. Jeho největší výhodou je podpora většiny standardních i firemních funkcionalit IS Karat, které zákazník doposud využíval pouze v rámci desktop klienta, a to bez nutnosti dalšího programování. Samozřejmostí je podpora nativních vlastností mobilních zařízení, jako jsou notifikace, fotoaparát, telefonování apod. Z dalších zajímavých věcí bych zmínil možnost ukládat Oblíbené a Nástěnky ve vazbě na uživatelské role a tím umožnit jejich distribuci a aktualizace řízeným procesem. Dalším rozvojem prošla i většina modulů IS Karat, kdy v rámci vývoje verze 18 bylo zapracováno téměř 300 požadavků zákazníků,“ zhodnotil novou verzi informačního systému Karat ERP specialista Marek Hejna.

Karat IS  

Karat IS

Odpolední blok byl sestaven z pěti workshopů s praktickými ukázkami řešení v IS Karat za účasti analytiků a programátorů. Probírána byla zejména následující témata: Vnitropodnikové účetnictví, IoT, CAD/CAM, ICT bezpečnostní zásady a Mobilní klient.

„Již v minulém roce jsme si vyzkoušeli nový koncept akce, kdy jsme odpolední prezentace nahradili praktickými workshopy. Vzhledem k tomu, že tato změna byla našimi zákazníky přijata s velmi pozitivním ohlasem, jsme ji rádi zopakovali. Všechny workshopy byly plně obsazeny a mezi zákazníky vznikaly plodné diskuse a výměny názorů k prezentovaným tématům. Jsem přesvědčen, že takto formovaný vzájemný dialog je krok správným směrem. Dokázali jsme zaujmout velmi široké spektrum posluchačů. Účast téměř 400 zákazníků potvrzuje význam celé akce,“ zhodnotil průběh Karat Konference 2017 Marcel Herman, ředitel servisu a péče o zákazníky.


 
  

- PR -

50(v)tipů paní Teskové #2: SIEM aneb jak se z logů dělá příběh a z příběhu varování

Teskalab LogoV minulém díle jsme si povídali o tom, co je to log management a proč je důležitý. Je to takový základ IT hygieny. Něco jako kartáček na zuby pro vaše IT. A řekněme si na rovinu, žádná velká zábava s ním není, ale zkuste to měsíc bez něj a líbit se vám to nebude. Dneska ale půjdeme o krok dál. Protože když už máte logy, je čas se na ně nejen dívat, ale také s nimi pracovat. A to se nejsnáze dělá tak, že se jim naučíte rozumět. Dovolte mi, abych vám představila dalšího hrdinu kybernetické bezpečnosti: SIEM.

  

- PR -

Od tabulek k centralizovanému systému řízení výroby

Implementace ERP Vision zefektivnila využití výrobních dat


modV současné době je poměrně běžným požadavkem společností, které implementují ERP systém, vyřešení podpory řízení některých klíčových procesů. S přípravou takových řešení je obvykle spojeno nejvíce práce na projektu implementace. Na začátku často bývá představa ideálního stavu, ale chybí detailní pohled včetně uvědomění konkrétních datových toků. Popravdě ani není v silách zákazníků tyto detaily zpracovat.