facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Nová platforma umělé inteligence od Infosysu má jméno Nia

Nia, umělá inteligenceSpolečnost Infosys uvedla na trh novou platformu umělé inteligence, které nese označení Nia, a staví na úspěšných řešeních první generace umělé inteligence od Infosysu Mana a řešení AssistEdge, které spadá do kategorie robotické automatizace (RPA). Nia propojuje zpracování velkých objemů dat, strojové učení, řízení znalostí a kognitivní automatizaci řešení Mana se systémem robotické automatizace AssistEdge. Platforma nabízí také funkce řešení Skytree a podporuje rozpoznávání textu (OCR) a zpracování přirozeného jazyka.



Platforma první generace umělé inteligence společnosti Infosys byla určena především pro zjednodušení podnikového IT. Produkty Mana a AssistEdge používá rok od jejich uvedení na trh více než 50 klientů napříč různými průmyslovými obory. Funkce této platformy zahrnovaly mj. propojení znalostí v organizaci, automatizaci služeb a automatickou analýzu příčin problémů.

Nia má větší ambice pomáhat s řešením takových problémů podnikání, jako je předpověď tržeb, prognóza toho, jaké nové produkty bude požadovat trh, chápání chování zákazníků i porozumění smlouvám a dalším právním dokumentům. Nia by měla také podporovat dodržování regulatorních předpisů a detekci podvodů.

Podle Infosysu může Nia například podporovat celý proces kontraktu od objednávky po zaplacení. V reálném čase vytváří profily rizik, urychluje řešení případných sporů a předchází jim, detekuje anomálie i problémy a umožňuje lepší viditelnost a prognózu toků peněz (doba splatnosti objednávek – days sales outstanding, DSO). Nia vytváří znalostní modely týkající se smluv včetně komplexních obchodních kontraktů. Na základě interních i externích zdrojů dat umožňuje vytvářet profily zákazníků a rozvíjet cílenou komunikaci se zákazníkem, identifikovat možnosti pro zvýšení celkové objednávky (up-selling i cross-selling, tj. prodej vyšších verzí odpovídajících služeb i doplňkových produktů), poskytovat zákazníkům personalizovaná řešení a zvyšovat jejich spokojenost. Nia prý dokáže také předvídat variabilitu nákladů na výrobu a materiál.

Dr. Vishal Sikka, výkonný ředitel (CEO) společnosti Infosys, k uvedení nové platformy uvedl: „Před rokem jsme nabídli platformu umělé inteligence Mana, čímž jsme klientům začali poskytovat nástroje pro automatizaci a zpracování dat a znalostí. Platformu Mana naši klienti přijali a intenzivně využívají, protože umožňuje zlepšit poskytování služeb a díky vyšší automatizaci zvyšuje cenovou efektivitu a výkonnost podnikání. Bylo nám však jasné, že zde existuje mnohem větší, prakticky neomezený potenciál, jak může umělá inteligence našim klientům pomoci řešit i ty nejsložitější problémy jejich podnikání. Nová generace platformy umělé inteligence Nia posiluje schopnosti lidí a umožňuje jim pracovat novým způsobem a na nových úrovních.“

„Modularita platformy Infosys Nia podporuje širokou škálu způsobů využití. Umělá inteligence a kognitivní funkce poskytují zákazníkům řešení, které umožňuje vytvářet strategii služeb na základě dat. Může to znít jako fráze, ale data se dnes opravdu stávají novou měnou,“ dodal dr. Tom Reuner, senior viceprezident společnosti HfS Research.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.