facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Nová platforma pro e-shopy

s integrovanou personalizací

NetDirect | e-shoppingPo dvou letech příprav uvádí společnost NetDirect na trh novou platformu pro e-shopy. Klíčovou vlastností nové platformy je integrovaná funkce personalizace. E-shopy by díky ní měly být schopny rozpoznat potřeby konkrétního zákazníka a přizpůsobit mu svou nabídku. Vedle personalizace obsahu přinese nová platforma také integraci analytických nástrojů či zákaznické podpory. Pro e-shopy, které využívají řešení FastCentrik a ShopCentrik, je nová platforma spuštěna od začátku června. Kromě ČR s ní NetDirect míří i na zahraniční trhy.



Nová platforma je údajně první, která má funkci personalizace již přímo integrovanou a pevně spojenou se systémem. Novinka analyzuje a zpracovává veškerá data získaná z nákupního chování jedince i davu. Na jejich základě pak personalizuje obsah, který je zákazníkovi nabízen.
 

Marek Krška, NetDirect
Marek Krška, NetDirect

Osobní preference zákazníka, vazba mezi prohlíženými či zakoupenými produkty a také aktuální prodejní trendy. Právě tyto informace rozhodnou o skladbě nabídky zobrazované konkrétnímu zákazníkovi. E-shop využívající novou platformu se zabudovanou personalizací je zohlední, a proto nebude např. majiteli psa doporučovat sypání pro rybičky, ale naopak mu nabídne psí krmení, doporučí oblíbené pamlsky a ještě upozorní na zvýhodněnou nabídku vodítek.

„Jde o podobný princip, jako když si přijde zákazník vybrat produkt do prodejny. Dobrý obchodník ho nejprve vyzpovídá a zjistí, co ho zajímá a jaké jsou jeho preference, aby mu mohl pomoci vybrat co nejlépe,“ říká Marek Krška z NetDirectu a dodává: „Jelikož při nákupu v e-shopu tento osobní kontakt neexistuje, většina obchodníků své zákazníky nezná. S novou platformou chceme tento stav změnit a zúročit znalost zákazníků i v online prostředí.“

 

Větší propojení kamenného obchodu s e-shopem

Data získaná nejen z nákupů uskutečněných z počítače, ale také z mobilních zařízení, lze navíc propojit s kamenným obchodem a také informačními systémy CRM a ERP. Informace z obchodu jsou pak přenášeny do e-shopu a naopak. „Pokud si např. zákazník na prodejně koupí televizi, v e-shopu už jsou mu k ní poté nabízeny doplňky, místo toho, aby byl zahlcován nabídkou dalších televizí,“ říká Marek Krška. Data jsou tak provázaná napříč celým byznysem a obchodník má ucelenou představu o chování a preferencích zákazníka při nákupu v obchodě i online.
 

NetDirect - administrace

NetDirect - administrace

NetDirect - administrace

Růst tržeb i opakovaných návštěv

Výsledky uživatelského testování, kterým prototyp platformy prošel během posledního půl roku, ukázaly, že znalost zákazníka má výrazný vliv na obchodní výsledky e-shopu. Během testování došlo v obchodech s nasazenou personalizací ke zvýšení celkových tržeb o čtvrtinu, počet uskutečněných transakcí vzrostl o 22 % a konverzní poměr o 11 %. Do e-shopů využívajících personalizaci se také zákazníci častěji vrací. Počet opakovaných návštěv je v jejich případě vyšší o 27 %.

Zahraniční ambice

Nová platforma je stavěna i pro zahraniční trhy a NetDirect s ní chce do budoucna uspět např. v Německu či Polsku. Se zahraniční expanzí pomáhá spojení se společností BDO Advisory, která se na začátku tohoto roku stala 100% vlastníkem NetDirectu. „V zahraničí zatím neregistrujeme existenci podobného systému s implementovanou personalizací. Vždy se jedná jen o dvě samostatné služby. Díky tomu vidíme šanci pro naše integrované řešení uspět i na dalších trzích,“ říká Petr Kymlička, partner společnosti BDO Advisory.

Při vývoji nové platformy NetDirect úzce spolupracoval také s agenturou H1.cz, která měla na starost především vyřešení uživatelské přívětivosti systému.


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.