- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Nová platforma pro e-shopy
s integrovanou personalizací
Po dvou letech příprav uvádí společnost NetDirect na trh novou platformu pro e-shopy. Klíčovou vlastností nové platformy je integrovaná funkce personalizace. E-shopy by díky ní měly být schopny rozpoznat potřeby konkrétního zákazníka a přizpůsobit mu svou nabídku. Vedle personalizace obsahu přinese nová platforma také integraci analytických nástrojů či zákaznické podpory. Pro e-shopy, které využívají řešení FastCentrik a ShopCentrik, je nová platforma spuštěna od začátku června. Kromě ČR s ní NetDirect míří i na zahraniční trhy.


Nová platforma je údajně první, která má funkci personalizace již přímo integrovanou a pevně spojenou se systémem. Novinka analyzuje a zpracovává veškerá data získaná z nákupního chování jedince i davu. Na jejich základě pak personalizuje obsah, který je zákazníkovi nabízen.

Marek Krška, NetDirect
Osobní preference zákazníka, vazba mezi prohlíženými či zakoupenými produkty a také aktuální prodejní trendy. Právě tyto informace rozhodnou o skladbě nabídky zobrazované konkrétnímu zákazníkovi. E-shop využívající novou platformu se zabudovanou personalizací je zohlední, a proto nebude např. majiteli psa doporučovat sypání pro rybičky, ale naopak mu nabídne psí krmení, doporučí oblíbené pamlsky a ještě upozorní na zvýhodněnou nabídku vodítek.
„Jde o podobný princip, jako když si přijde zákazník vybrat produkt do prodejny. Dobrý obchodník ho nejprve vyzpovídá a zjistí, co ho zajímá a jaké jsou jeho preference, aby mu mohl pomoci vybrat co nejlépe,“ říká Marek Krška z NetDirectu a dodává: „Jelikož při nákupu v e-shopu tento osobní kontakt neexistuje, většina obchodníků své zákazníky nezná. S novou platformou chceme tento stav změnit a zúročit znalost zákazníků i v online prostředí.“
Větší propojení kamenného obchodu s e-shopem
Data získaná nejen z nákupů uskutečněných z počítače, ale také z mobilních zařízení, lze navíc propojit s kamenným obchodem a také informačními systémy CRM a ERP. Informace z obchodu jsou pak přenášeny do e-shopu a naopak. „Pokud si např. zákazník na prodejně koupí televizi, v e-shopu už jsou mu k ní poté nabízeny doplňky, místo toho, aby byl zahlcován nabídkou dalších televizí,“ říká Marek Krška. Data jsou tak provázaná napříč celým byznysem a obchodník má ucelenou představu o chování a preferencích zákazníka při nákupu v obchodě i online.
Růst tržeb i opakovaných návštěv
Výsledky uživatelského testování, kterým prototyp platformy prošel během posledního půl roku, ukázaly, že znalost zákazníka má výrazný vliv na obchodní výsledky e-shopu. Během testování došlo v obchodech s nasazenou personalizací ke zvýšení celkových tržeb o čtvrtinu, počet uskutečněných transakcí vzrostl o 22 % a konverzní poměr o 11 %. Do e-shopů využívajících personalizaci se také zákazníci častěji vrací. Počet opakovaných návštěv je v jejich případě vyšší o 27 %.
Zahraniční ambice
Nová platforma je stavěna i pro zahraniční trhy a NetDirect s ní chce do budoucna uspět např. v Německu či Polsku. Se zahraniční expanzí pomáhá spojení se společností BDO Advisory, která se na začátku tohoto roku stala 100% vlastníkem NetDirectu. „V zahraničí zatím neregistrujeme existenci podobného systému s implementovanou personalizací. Vždy se jedná jen o dvě samostatné služby. Díky tomu vidíme šanci pro naše integrované řešení uspět i na dalších trzích,“ říká Petr Kymlička, partner společnosti BDO Advisory.
Při vývoji nové platformy NetDirect úzce spolupracoval také s agenturou H1.cz, která měla na starost především vyřešení uživatelské přívětivosti systému.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |