facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 21. 10. 2005

Nízké ceny a mobilita diktovala celosvětovému prodeji PC

Ve 3.čtvrtletí 2005 se celosvětově prodalo 55 milionů PC. Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku vzrostl podle Gartner Inc. prodej o 17,2 %. Růst prodeje způsobil pokles cen a požadavky na mobilitu uživatelů. Tyto faktory urychlily nákup nových PC a obnovu počítačového parku. Růst prodeje předčil očekávání. Za nečekaným nárůstem stojí také poptávka domácností po mobilních zařízeních. V prodeji PC nadále vede Dell. Přesto je to poprvé za 7 let, kdy neměl výrazně vyšší podíl na trhu. Tentokrát se jeho tržní podíl téměř vyrovnal s celosvětovým průměrem. Analytici Gartner konstatují, že výsledná pozice Dell odpovídá zaměření strategii firmy. Dell se zaměřil více na ziskovost než na získání co nejvyššího tržního podílu.

Nárůst prodeje počítačů od Hewlett-Packard byl mírně nadprůměrný. HP zaznamenal růst prodeje zejména ve Spojených Státech. Na druhou stranu se potýkal s poklesem prodeje v Evropě, na Středním Východě a v Africe (EMEA). Ve Spojených Státech činil prodej PC v 3.čtvrtletí 2005 17,9 milionů kusů. Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku se jedná o 10,5% nárůst. V regionu EMEA bylo v 3. čtvrtletí 2005 prodáno 17 milionů ks PC. Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku je to nárůst prodeje o 18,2%.

 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.