Aktuality -> Analýzy - 21. 10. 2005

Nízké ceny a mobilita diktovala celosvětovému prodeji PC

Ve 3.čtvrtletí 2005 se celosvětově prodalo 55 milionů PC. Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku vzrostl podle Gartner Inc. prodej o 17,2 %. Růst prodeje způsobil pokles cen a požadavky na mobilitu uživatelů. Tyto faktory urychlily nákup nových PC a obnovu počítačového parku. Růst prodeje předčil očekávání. Za nečekaným nárůstem stojí také poptávka domácností po mobilních zařízeních. V prodeji PC nadále vede Dell. Přesto je to poprvé za 7 let, kdy neměl výrazně vyšší podíl na trhu. Tentokrát se jeho tržní podíl téměř vyrovnal s celosvětovým průměrem. Analytici Gartner konstatují, že výsledná pozice Dell odpovídá zaměření strategii firmy. Dell se zaměřil více na ziskovost než na získání co nejvyššího tržního podílu.

Nárůst prodeje počítačů od Hewlett-Packard byl mírně nadprůměrný. HP zaznamenal růst prodeje zejména ve Spojených Státech. Na druhou stranu se potýkal s poklesem prodeje v Evropě, na Středním Východě a v Africe (EMEA). Ve Spojených Státech činil prodej PC v 3.čtvrtletí 2005 17,9 milionů kusů. Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku se jedná o 10,5% nárůst. V regionu EMEA bylo v 3. čtvrtletí 2005 prodáno 17 milionů ks PC. Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku je to nárůst prodeje o 18,2%.

 
  

- PR -

Získejte konkurenční výhodu s WMS

Rychlost, přesnost, spolehlivost. To jsou proměnné, které chtě nechtě ovlivní reputaci každého dodavatele v očích zákazníka. Nároky na dodavatele se stále stupňují, stejně jako roste tlak na minimalizaci nákladů pro dosažení co nejvyšší marže. Můžete být v dodávkách nejrychlejší na trhu. Pokud však nedodáte přesně to, co máte, plusové body vám to nepřinese. Když se naopak budete soustředit jen na přesnost, nemusíte být dostatečně rychlí. Ať tak či onak, vaše pozice spolehlivého dodavatele tím může být oslabena. Jak si udržet dobré jméno a zároveň držet náklady na logistiku na uzdě? Jděte na to systémově a optimalizujte skladové hospodářství pomocí WMS.

  

- PR -

Jaký docházkový systém vybrat?

Podle čeho se rozhoduje moderní firma


Možností, jak dnes sledovat docházku zaměstnanců, je spousta. Od systémů, které zaznamenají každý příchod a odchod, až po řešení, která zaměstnanci skoro ani nevnímají. Záleží jen na potřebách a prioritách vaší firmy. Jaké jsou ty vaše?