facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 18. 10. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

Ness vyvinul pro Eurowag nové řešení pro tvorbu cen

Společnost W.A.G. payment solutions, která na trhu působí pod značkou Eurowag, nasadila nové řešení pro individuální naceňování pohonných hmot, které využívají čerpací stanice pro dopravce a logistické firmy v Evropě a Asii. Nový systém nazvaný PriceTag, který pro Eurowag vyvinul systémový integrátor Ness Czech, je velmi robustní a procesuje v reálném čase miliardy transakcí v různých měnách, ale přitom umožňuje pružně zavádět nové služby a obchodní modely. Velikost projektu dokládá, že na vývoji řešení PriceTag strávila třicítka expertů Ness Czech celkem 17 měsíců.



Původně používal Eurowag pro tvorbu cen pohonných hmot a hodnocení transakcí 10 let staré řešení, které již nedokázalo plnit rostoucí požadavky. Systém narážel na výkonnostní limity a nenabízel potřebný uživatelský komfort a pružnost při zavádění inovací a nových služeb. Obchodní zástupci společnosti například nemohli efektivně nastavovat správnou cenotvorbu pro rostoucí portfolio zákazníků i služeb.

Jedním z cílů projektu byl proto přechod na nejnovější technologie provozované v cloudu, které umožňují mnohem větší flexibilitu a škálování výkonu. To vedlo k výraznému zvýšení rychlosti systému a jeho uživatelské přívětivosti. Z obchodního hlediska bylo cílem zejména zefektivnění individuálního i hromadného nastavování cenotvorby pro klienty a jednotlivá obchodní místa. Nový systém měl také nabídnout větší flexibilitu při zavádění nových služeb a obchodních modelů – např. produktových bundlů.

„Jako cloudová infrastruktura slouží Microsoft Azure, pro správu se používá Azure Kubernetes Service, Docker a Azure DevOps. Kvůli komplexnosti a termínům byl projekt dodán agilní formou s pomocí metodiky Ness Agile,“ přibližuje technické aspekty projektu Martin Silvička, Vice President pro CEE ve společnosti Ness Czech.

Nové řešení PriceTag je rozděleno do několika samostatných modulů. Purchase Price Management slouží cenovým specialistům ke správě nákupních cen a prodejních modelů. Pricing Engine obchodní zástupci Eurowagu používají k nastavování komerčních marží, k analýze cen a simulaci finančních dopadů. Rating Engine poskytuje zákazníkům aktuální ceníky a oceňuje jejich konkrétní transakce.


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.