Aktuality -> Analýzy - 29. 3. 2019

Nesnědl vám Google organickou návštěvnost webu?

E-A-T updateLoni došlo na Googlu k velkým změnám ve výsledcích vyhledávání. V platnost totiž vešel tzv. E-A-T update, který patří mezi nejrozsáhlejší aktualizace poslední doby. Některé weby, primárně ty věnující se zdraví, se kvůli němu okamžitě propadly, jiné naopak získaly. Proč se tomu stalo a jak tyto případné propady vyřešit?



Komplexní shrnutí dopadů E-A-T update nabízí nový bezplatný e-book, za kterým stojí agentura Taste. Autor e-booku Martin Žatkovič v něm přehledně popsal, jak si pomocí E-A-T updatu Google klade za cíl odstranit z výsledků vyhledávání neodborný a nedůvěryhodný obsah. Označení získal podle kritérií, jejichž míru adekvátnosti u jednotlivých webů zkoumá: Expertise - Authoritativeness - Trustworthiness, tedy relevanci, autoritu a odbornost.

Jde o rozsáhlou aktualizaci zacílenou zejména na YMYL weby (Your Money Your Life), tedy weby s vysoce odborným obsahem, které při neodborném zpracování mohou mít negativní dopad na zdraví, finanční stabilitu nebo například bezpečnost. Jednoduše řečeno, kdyby lidé těmto článkům a webům slepě věřili, tak by mohli krutě narazit a například přijít o veškeré své úspory nebo ohrozit své zdraví kvůli chybným či neprofesionálním informacím. Ve většině případů tato aktualizace zasáhla weby věnující se zdraví, díky čemuž se někdy označuje jako Medic update.

Nejinak tomu bylo v Česku, kde byly „medical weby“ rovněž ovlivněny touto aktualizací nejvíce. Propad na výsledcích vyhledávání má samozřejmě přímý vliv na návštěvnost i celkové tržby. “Proto čím dřív tento problém odhalíte, tím méně škod způsobí. K odhalení propadu nebo nárůstu můžete využít nejen Google Analytics, ale skvěle poslouží také jiné nástroje jako Marketing Miner, Collabim, Ahrefs či Google Search Console,” nabádá autor e-booku Žatkovič.


 
  

- PR -

IQHUBS: když data rozhodují o budoucnosti výroby

Moderní továrny jsou technologicky vyspělé – stroje, linky, roboti – ale když se vedení ptá: „Proč klesla produktivita?“, odpověď chybí. Reporty přicházejí pozdě, čísla se rozcházejí. Rozhodování bez spolehlivých dat pak vede k nižší efektivitě a vyšším nákladům. A právě to je paradox: technologie jsou všude, ale chytrá data chybí. Proto jsme vyvinuli systém, který tento začarovaný kruh rozbíjí. Nad výrobou leží informační mlha a tu zvedáme. 

  

- PR -

Řešení dopravy v IS KARAT

Od verze 24 je v informačním systému KARAT k dispozici nové řešení pro řízení a plánování dopravy. Toto řešení vzniklo na základě požadavků zákazníků pro sofistikovanější přístup k plánování a řízení dopravy v IS KARAT bez zbytečných investic a propojení na systémy třetích stran.