Aktuality -> Analýzy - 15. 10. 2015

Nemáte rádi hesla? Nejste sami

heslaUživatelská jména a hesla dnes využíváme na internetu téměř všichni, ale většina z nás je nepovažuje za zrovna pohodlný a bezpečný způsob ochrany soukromí v digitálním světě. Většina lidí by se raději na internetu přihlašovala jinak.



Zadávání uživatelských jmen a hesel pro přihlašování na různé weby a internetové služby by mohlo být brzy minulostí. Průzkum společnosti Accenture ukázal, že tento způsob ověřování považuje za těžkopádný více než 60 % uživatelů. Více než tři čtvrtiny (77 %) by na internetu přivítaly jiný způsob zabezpečení dat a ochrany soukromí. Průzkumu se zúčastnilo 24 tisíc respondentů z 24 zemí.

Tradiční způsoby přihlašování lidi frustrují, protože nejsou zrovna pohodlné a pro ochranu osobních dat – ať už jde o e-mailové adresy, čísla mobilů, anebo historii nákupů – přestávají být spolehlivé.

Infografika | Co si spotřebitelé myslí o uživatelských jménech a heslech

„Hackeři využívají stále rafinovanější a neotřelejší způsoby narušení soukromí, hesla už nejde považovat za definitivní odpověď na otázku bezpečnosti,“ tvrdí Robert Murdoch, ředitel Accenture pro segment internetu a sociálních médií.

Budoucnost podle něj patří biometrickým technologiím, jako jsou snímače otisků prstů, anebo víceúrovňové ověření přes jiná zařízení, například SMS kódem přes mobilní telefon.

Uživatelé jsou k alternativám tradičního ověřování jménem a heslem vstřícní. Nástup nových způsobů přihlašování by měla podpořit i nedůvěra uživatelů internetu a obavy o soukromí. Jen necelá polovina (46 %) respondentů věří, že jejich osobní data jsou v bezpečí.


 
  

- PR -

AI mění pravidla hry

Zatímco v minulém vydání IT Systems jsme se dívali na IT především z perspektivy průmyslu, obsah čísla 10 je mnohem pestřejší. Zaměřili jsme se například na vývoj v oblasti e-commerce, která patřila vždy mezi velmi progresivní z hlediska adopce nových technologií. Není divu v tak silně konkurenčním prostředí, kde je potřeba na každý podnět či změnu velmi rychle reagovat. A právě nyní se ve světě online nakupování rodí opravdu zásadní proměna. Přichází s nástupem umělé inteligence a má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti.