facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 15. 10. 2015

Nemáte rádi hesla? Nejste sami

heslaUživatelská jména a hesla dnes využíváme na internetu téměř všichni, ale většina z nás je nepovažuje za zrovna pohodlný a bezpečný způsob ochrany soukromí v digitálním světě. Většina lidí by se raději na internetu přihlašovala jinak.



Zadávání uživatelských jmen a hesel pro přihlašování na různé weby a internetové služby by mohlo být brzy minulostí. Průzkum společnosti Accenture ukázal, že tento způsob ověřování považuje za těžkopádný více než 60 % uživatelů. Více než tři čtvrtiny (77 %) by na internetu přivítaly jiný způsob zabezpečení dat a ochrany soukromí. Průzkumu se zúčastnilo 24 tisíc respondentů z 24 zemí.

Tradiční způsoby přihlašování lidi frustrují, protože nejsou zrovna pohodlné a pro ochranu osobních dat – ať už jde o e-mailové adresy, čísla mobilů, anebo historii nákupů – přestávají být spolehlivé.

Infografika | Co si spotřebitelé myslí o uživatelských jménech a heslech

„Hackeři využívají stále rafinovanější a neotřelejší způsoby narušení soukromí, hesla už nejde považovat za definitivní odpověď na otázku bezpečnosti,“ tvrdí Robert Murdoch, ředitel Accenture pro segment internetu a sociálních médií.

Budoucnost podle něj patří biometrickým technologiím, jako jsou snímače otisků prstů, anebo víceúrovňové ověření přes jiná zařízení, například SMS kódem přes mobilní telefon.

Uživatelé jsou k alternativám tradičního ověřování jménem a heslem vstřícní. Nástup nových způsobů přihlašování by měla podpořit i nedůvěra uživatelů internetu a obavy o soukromí. Jen necelá polovina (46 %) respondentů věří, že jejich osobní data jsou v bezpečí.


 
  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.

  

- PR -

Transformace bankovnictví a pojišťovnictví v éře umělé inteligence

Umělá inteligence se stala hy­ba­te­lem digitální revoluce ve finančním sektoru. Přináší bezprecedentní možnosti automatizace, personalizace služeb a optimalizace rizik. Přestože potenciál AI je enormní, jen malá část bank má připravenou komplexní strategii pro její implementaci.