Aktuality -> Analýzy - 15. 10. 2015

Nemáte rádi hesla? Nejste sami

heslaUživatelská jména a hesla dnes využíváme na internetu téměř všichni, ale většina z nás je nepovažuje za zrovna pohodlný a bezpečný způsob ochrany soukromí v digitálním světě. Většina lidí by se raději na internetu přihlašovala jinak.



Zadávání uživatelských jmen a hesel pro přihlašování na různé weby a internetové služby by mohlo být brzy minulostí. Průzkum společnosti Accenture ukázal, že tento způsob ověřování považuje za těžkopádný více než 60 % uživatelů. Více než tři čtvrtiny (77 %) by na internetu přivítaly jiný způsob zabezpečení dat a ochrany soukromí. Průzkumu se zúčastnilo 24 tisíc respondentů z 24 zemí.

Tradiční způsoby přihlašování lidi frustrují, protože nejsou zrovna pohodlné a pro ochranu osobních dat – ať už jde o e-mailové adresy, čísla mobilů, anebo historii nákupů – přestávají být spolehlivé.

Infografika | Co si spotřebitelé myslí o uživatelských jménech a heslech

„Hackeři využívají stále rafinovanější a neotřelejší způsoby narušení soukromí, hesla už nejde považovat za definitivní odpověď na otázku bezpečnosti,“ tvrdí Robert Murdoch, ředitel Accenture pro segment internetu a sociálních médií.

Budoucnost podle něj patří biometrickým technologiím, jako jsou snímače otisků prstů, anebo víceúrovňové ověření přes jiná zařízení, například SMS kódem přes mobilní telefon.

Uživatelé jsou k alternativám tradičního ověřování jménem a heslem vstřícní. Nástup nových způsobů přihlašování by měla podpořit i nedůvěra uživatelů internetu a obavy o soukromí. Jen necelá polovina (46 %) respondentů věří, že jejich osobní data jsou v bezpečí.


 
  

- PR -

Repasované dárky pod stromeček: Chytré Vánoce bez utrácení

Vánoce se blíží a s nimi i tradiční honba za dárky. Co kdybyste letos vsadili na něco jiného než novou elektroniku? Repasované notebooky, počítače, iPhony nebo iPady můžou být skvělým dárkem, který potěší, nevyprázdní peněženku a je i ekologický. Zjistěte, proč právě repasy patří pod letošní stromeček.

  

- PR -

Phoenix a BENU lékárny sjednotily komunikaci s více než 430 pobočkami díky ALVAO

Společnost PHOENIX lékárenský velkoobchod, s.r.o., provozující síť lékáren BENU, potřebovala zjednodušit a sjednotit komunikaci mezi centrálou a lékárnami. Implementací ALVAO Service Desk a Asset Management získala přehledné řešení pro správu požadavků i majetku, které přineslo rychlejší komunikaci, vyšší efektivitu a lepší podporu napříč celou organizací.