facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 17. 5. 2005

Nedostatečné využívání Business Intelligence Systémů

Nedávný průzkum objednaný společností Unisys, odhalil, že velké množství společností po celé Evropě si ne zcela uvědomuje význam investic do systémů business intelligence (BI). Nezávislé studie se zúčastnilo celkem 250 ředitelů informatiky a marketingu a 60 % z těchto špičkových manažerů je přesvědčeno, že investice do BI systémů je třeba ještě velmi zlepšit, aby se tyto systémy daly využít i v zákaznickém managementu. 23 % z dotazovaných vedoucích pracovníků dokonce odpovědělo, že současné systémy neměly na zákaznický management žádný vliv, nebo jej dokonce zhoršily. Všechny podniky, jejichž vedoucí pracovníci se průzkumu účastnili, již do BI systémů investovali. Avšak mnoho z těchto společností stále nedostalo příležitost využít informací z těchto systémů na získání skutečně praktických poznatků.

Celých 27 % účastníků průzkumu připustilo, že nemohlo využít jejich existující BI systémy pro analýzy dat z různých oddělení a datové analýzy za různé výrobky. Právě tento typ využití BI však současně označilo celých 63 % respondentů za kriticky důležitou oblast využití BI. Průzkum dále odhalil, že hlavní překážkou širokého využití a sdílení BI systémů různými odděleními podniku, je vysoká míra manuálního zpracování dat a jejich manuální analýza, která v podnicích přetrvává. 32 % společností přiznalo, že musí data zpracovávat a analyzovat ručně, aby bylo možné zákaznická data smysluplně využít.

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.